سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: برای نخستین بار در این استان پیکر مرحوم محمود حبیبی‌نیا سرهنگ بازنشسته نیروی انتظامی و جانباز دوران دفاع مقدس در راستای ترویج علم به بخش کالبدشناسی و تشریح دانشکده پزشکی این دانشگاه اهدا شده است.
کد خبر: ۱۱۰۴۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵ 13 May 2023

دکتر سیدمهدی هاشمی افزود: مرحوم محمود حبیبی‌نیا در وصیت خود خواستار اهداء جسدش برای کمک به آموزش، پژوهش و پیشرفت علم پزشکی به بخش کالبد شناسی و تشریح دانشکده پزشکی این دانشگاه شده بود.

وی اظهار کرد: این جانبار سرافراز و سرهنگ بازنشسته ساکن یزد در سن ۹۱ سالگی دارفانی را وداع گفت و طبق وصیت قبلی و با موافقت همسر و فرزندان وی، پیکر آن مرحوم به دانشکده پزشکی یزد اهداء شد.
دکتر هاشمی اهدای جسد برای تحقیقات علمی را حسنه ای جاری دانست و ادامه داد: هر بار که دانشجویان علمی می آموزند و در عمل پیاده می کنند، اثر خیر آن برای متوفی باقی خواهد ماند.
هاشمی از مرحوم حبیبی نیا به عنوان انسانی شریف و نافع در قید حیات خود یاد کرد و افزود: آن مرحوم با این عمل خیرخواهانه و عام المنفعه حیاتی تازه و دوباره به کالبد خود بخشیده است.

وی تاکید کرد: عمل اهدای جسد به ارتقاء آموزشی دانشجویان علوم پزشکی کمک شایانی می کند و نشان از تفکر والای اهدا کننده دارد.
همچنین آئین تشییع پیکر مرحوم حبیبی نیا با حضور جمعیت گسترده ای از دانشجویان، استادان، کارکنان، اعضای هیات علمی، مسئولان دانشگاه، خانواده و جمعی از دوستان و خویشان آن مرحوم برگزار و دانشجویان پزشکی با اهدا شاخه گل به پیکر آن مرحوم ادای احترام کردند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار