رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه :
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه استفاده از چاه های غیرمجاز را یکی از عوامل مهم کاهش سطح آب های زیرزمینی خصوصا هنگام بروز خشکسالی عنوان کرد و گفت: امسال با مزارع فاقد "چاه مجاز" قرارداد کشت آبی منعقد نشد.
کد خبر: ۱۱۰۴۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۴ 13 May 2023

 رحمت الله جلیلیان

علی چاله چاله در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: استفاده از چاه های غیر مجاز به منظور آبیاری مزارع و زمین های کشاورزی خصوصا در طول سال هایی که با خشکسالی مواجه هستیم منجر به کاهش سطح آب های زیرزمینی می شود.

وی افزود: احداث چاه های مجاز بر اساس یک کار علمی است که اگر تعداد چاه ها در یک محدوده بدون مجوز افزایش یابد علاوه بر کاهش سطح آب های زیرزمینی به زمین های دارای چاه مجاز هم آسیب می رساند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه خاطر نشان ساخت: جهاد کشاورزی امسال با کشاورزانی که چاه غیر مجاز دارند قرارداد زمین و کشت آبی منعقد نکرده و نهاده هم در اختیارشان قرار نگرفت.

این مسئول ادامه داد: در مواردی هم ممکن است کشاورزان از آب رودخانه برای آبیاری مزارع بهره گیرند که غیر مجاز است.

وی تصریح کرد: در خصوص کشت های آب بری چون ذرت و چغندر قند تنها در صورت صدور نامه از امور آب
برای میزان کشت، قرارداد منعقد و نهاده به کشاورزان تعلق می گیرد. لذا چنین سختگیری هایی سبب شد سطح کشت چغندر قند در استان تا حدودی کاهش یابد.

چاله چاله تاکید کرد: با احداث و استفاده از چاه های غیر مجاز موافق نیستیم خصوصا اگر این چاه ها در مناطق ممنوعه باشد و یا استفاه از آن بیش از حد مجاز باشد در همین راستا نامه هایی برای برخورد با جاه های غیر مجاز ارسال شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار