یا می شود تن ماهی را دوبار گرم کرد؟ آن هم کنسرو ماهی که درب آن باز شده است. پاسخ در این حالت نیز مثبت می باشد. اما به شرط و شروط های بسیار. شرایطی که اگر رعایت نشوند به هیچ عنوان نمی توان ماهی تن دوبار گرم شده را مصرف نمود. اولین شرط مدت زمانی است که از گرم کردن اول ماهی گذشته است.
کد خبر: ۱۱۰۴۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۵ 13 May 2023

تابناک رضوی: فرض کنید شما کنسرو ماهی را بیست دقیقه جوشانده و درب آن را باز کرده اید. امادر پایان مقداری کنسرو ماهی تن باقی مانده و نتوانسته اید تمام آن را بخورید. در این حالت ماهی تن باقی مانده را در یک ظرف شیشه ای با درب محکم ریخته و در یخچال قرار دهید. تاکید می کنیم که هیچ گاه کنسرو را با قوطی خودش نگهداری نکنید. باز هم تکرار می کنم به هیچ عنوان از ظرف خود تن ماهی برای گذاشتن در یخچال استفاده نکنید.

زیرا ظرف خیلی زود زنگ زده و همچنین به خاطر رطوبت مکان مناسبی برای رشد باکتری های مضر می شود. حال اگر با این شرایط استانداردی که گفته شد تن ماهی را در یخچال قرار دهید تنها ۲۴ ساعت فرصت دارید که آن را دوباره گرم و میل بفرمایید. البته برخی معتقدند تن ماهی باز شده را تا ۴۸ ساعت نیز می توان در یخچال نگهداری کرد. اما به نظر ما سلامتی انسان به هیچ وجه قابل ریسک نیست.

پس می توانید تن ماهی باز شده را دوباره گرم کنید. به شرط آنکه در یک ظرف شیشه ای مناسب و در یخچال نگهداری شود. به علاوه تنها ۲۴ ساعت از زمان باز شدن درب گذشته باشد.

گرم کردن دوباره تن ماهی که خارج از یخچال بوده است
ممکن است بپرسید اگر به هر دلیلی یخچال در دسترس نباشد آنوقت چاره چیست؟ به عنوان مثال در کوهنوردی، طبیعت گردی و… . در این مواقع آیا می توان کنسرو ماهی را دوباره گرم نمود. پاسخ این سوال نیز دو حالت دارد. اگر تن ماهی یک بار گرم ولی درب قوطی باز نشده مشکلی وجود ندارد. جهت اطمینان بیشتر دوباره قوطی کنسرو را جوشانده و مصرف کنید.

اما اگر درب تن ماهی باز شده و مقداری از آن را خورده اید تنها ۲ ساعت فرصت دارید که آن را مجددا گرم کنید. تن ماهی وقتی بیرون از یخچال باشد به شدت در معرض خرابی قرار دارد. این ماده یک محیط مستعد برای رشد باکتری های خطرناک است. بنابراین اگر کنسرو ماهی باز شده خارج از یخچال بوده و بیشتر از ۲ ساعت از گرم کردن آن گذشته بهتر است آن را دور ریخته و دیگر میل نفرمایید. زیرا قطعا هیچ چیز بهتر از سلامتی نیست.

 

جمع بندی
در پاسخ به این سوال که آیا می توان تن ماهی را دوبار گرم نمود باید گفت بله. اما این بله شرایطی دارد که باید رعایت شود. اول اینکه اگر درب قوطی باز نشده باشد که مشکلی وجود ندارد. کنسرو را دوباره بیست دقیقه جوشانده و میل کنید. اما اگر کنسرو ماهی تن باز شده و در یخچال است تنها تا ۲۴ ساعت بعد می توان آن را مجدد گرم نمود. اگر بیرون یخچال باشد نیز فقط ۲ ساعت وقت دارید. کلام آخر اینکه هرگز به فکر گرم کردن سه باره کنسرو ماهی نباشید!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار