امام جمعه ایلام؛
امام جمعه ایلام گفت : اساتید دانشگاه، باید تلاش کنند در کنار تخصصی که دارند مبلغ دین خدا باشند و ارزش های دینی و معنوی را به دانشجویان تعلیم دهند و در این زمان است که استاد بودن ارزشمند می شود.
کد خبر: ۱۱۰۴۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰ 11 May 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلم اله نور کریمی تبار در همایش طرح ملی اعتلا ویژه اساتید و کارکنان دانشگاه های استان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام گفت :  ایمان به خدا وقتی در درون انسان باشد در برابر هیچ قدرتی جز قدرت خداوند متعال ترس ندارد، کسانی که در برابر قدرت غیر خدا مانند آمریکا و اسرائیل مرعوب می شوند نشان آشکار این است که قدرت خدا را درک نکرده و ایمان آنان ضعیف است.

وی افزود :  برای اداره زندگی فردی و اجتماعی تحصیل دانش لازم است، هر چه امروز جامعه به آن نیاز دارد، واجب کفایی برای کسانی که استعداد دارند دانش را یاد گرفته تا جامعه به خودکفایی برسد.

امام جمعه ایلام ادامه داد  : هر چه سطح رفاه انسان افزایش یافته میزان آسایش انسان افزایش می یابد اما آرامش برای انسان ها افزایش نیافته است.

وی مطرح کرد : یک بُعد دیگر انسان بُعد معنوی است، ما زمینی نیستیم و مسافری هستیم که از سوی خدا آمده و به سوی خدا باز می گردیم، خداوند متعال برای بُعد معنوی انسان خداوند متعال ۱۲۴ هزار پیامبر فرستاده است اما برای بُعد مادی و دنیای انسان ها، پیامبری نفرستاده و این در حالی است که بیشترین دغدغه انسان مربوط به دانش مادی است اما انسان باید برای نیل به آرامش، توجه بیشتری به بُعد معنوی توجه داشته باشد.

امام جمعه ایلام گفت : ایمان به خدا وقتی در درون انسان باشد در برابر هیچ قدرتی جز قدرت خداوند متعال ترس ندارد، کسانی که در برابر قدرت غیر خدا مانند آمریکا و اسرائیل مرعوب می شوند نشان آشکار این است که قدرت خدا را درک نکرده و ایمان آنان ضعیف است.

وی ادامه داد : امروز افتخاری که خدا به اساتید دانشگاه در نظام جمهوری اسلامی داده یک فرصت است، دنیای امروز تشنه آرامش است و این آرامش در پرتو معارف الهی و دین مبین اسلام حاصل می شود./ع

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار