تابناک هرمزگان- اولین گردهمایی رؤسای ادرات ، کارشناس مسئولان و کارشناسان سوادآموزی شهرستان ها و مناطق استان با هدف تدوین برنامه های سال 1402 برگزار گردید.
کد خبر: ۱۱۰۴۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰ 09 May 2023

به گزارش تابناک هرمزگان//  احمد جعفری معاون سوادآموزی با اشاره به اهمیت آموزش بزرگسالان و نقش آن در پیشرفت جامعه گفت : ریشه کنی بی سوادی مستلزم خرد جمعی و استفاده از ظرفیت صاحبان اندیشه و ایده است. سوادآموزی به توفیق فرمان امام خمینی (س) از یک حرکت محدود فرهنگی ، به نهضتی فراگیر تبدیل شد و از آن پس در شمار مقدس ترین آرمان های انقلاب اسلامی در آمده است. امید می رود تلاش گسترده و همگانی مردم و مسئوولان، به ویژه دست انداران این نهاد بزرگ ،پدید آمدن ایران با سواد و با فرهنگ را امکان پذیر سازد.
وی با اشاره به اهمیت ترویج و اطلاع رسانی در سوادآموزی گفت : ترویج و تبلیغ در سوادآموزی ، موجب توسعه و گسترش آموزش همگانی است و در نتیجه تبلیغات یکی از ارکان اصلی سوادآموزی به شمار می آید.ترویج در سواد آموزی در دو بخش تبلیغات و اطلاع رسانی تعریف می شود .
احمد جعفری افزود: اجرای برنامه‌های تبلیغات محیطی و مجازی درسطح استان و شهرستان بر اساس تقویم اجرایی در روز معلم ، 17 شهریور ، هفته دولت ، کلاس گزاری ، هفتم دی‌ماه ، دهه فجر صورت گیرد.
معاون سواد آموزی با اشاره به تفاهمنامه همکاری با محیط زیست و اهمیت این موضوع گفت: معرفی مدرسان سواد بوم شناختی و کاشت 6 و نیم میلیون نهال در راستای این تفاهم نامه از اولویت های برنامه های اجرایی در سال 1402 می باشد.

وی با اشاره به اهمیت کلاس گذاری و نقش پالایش در شناسایی بی سوادان و کم سوادان افزود: پالایش بی سوادان توسط آموزش دهنده های فعال در راستای آماده سازی جهت تشکیل کلاس در سال تحصیلی 1402 مورد انتظار است.
احمد جعفری گفت : در راستای بکار گیری آموزش دهنده های غیر فعال که حداقل یک دوره همکاری و یک نفر قبولی در دوره های سواد آموزی دارند می توانند در اجرای طرح پالایش و تعیین تکلیف بی سوادان در شهرستان و مناطق همکاری نمایند.
معاون سواد آموزی هرمزگان با اشاره به نقش اولیاء در آموزش فرزندان خود گفت: یکی از اولویت های اصلی سواد آموزی توانمند سازی آموزشی اولیا بی سواد است که با توجه به پالایش انجام شده تمهیدات لازم در خصوص ثبت نام انجام پذیرد.
جعفری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در راستای اهمیت خدمت به محرومین بیان داشت: اجرای طرح 2020 با هدف بهبود و ساماندهی وضعیت محلات محروم و کمتر برخوردار انجام می گیرد که شناسایی و سامان دهی بی سوادان در دستورکار معاونت سواد آموزی قرار گرفته است.
جعفری افزود: ضرورت کیفیت بخشی به کلاس های سوادآموزی یکی از محورهای اصلی در برنامه های سال 1402 در معاونت سواد آموزی می باشد. در این راستا طبق برنامه ریزی های صورت گرفته وضعیت تحصیلی سوادآموزان ، نظارت بر نحوه کلاس گذاری و فعالیت های سوادآموزی از زمان تشکیل پرونده تا پایان فرایند آموزش و نظارت حضوری و تلفنی به صورت مستمر در برنامه ریزی ها مورد توجه قرار می گیرد.
در انتها معاون سواد آموزی هرمزگان با اشاره به جذب 115 درصدی سواد آموزان در سال تحصیلی جاری عوامل موثر در جذب را این چنین برشمرد: جذب ، ترغیب و تشویق آموزش دهنده ها و ایجاد انگیزه در آنها ، بهره مندی از هسته های مشاوره ، استفاده از کارگروه سواد روستا ، برنامه ریزی موفق در حوزه اداری که به جذب 115 درصدی منجر گردید.در این جلسه کارشناسان ستادی معاونت سواد آموزی با بیان دیدگاه ها و برنامه های سال 1402 راهکارهای اجرایی جهت همسان سازی کارها نقطه نظرات خود را بیان داشتند.

انتهای پیام//

برچسب ها: سوادآموزی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار