معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی کرمانشاه:
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه از برپایی نمایشگاه صنایع دستی در استان و میزبانی سراسر کشور خبر داد و گفت: برپایی این نمایشگاه ها در کشورهای دیگر همت و حمایت مسئولین را می طلبد.
کد خبر: ۱۱۰۴۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۸ 09 May 2023

  رحمت الله جلیلیان

امین کوگانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: نمایشگاه های فصلی و مناسبتی صنایع دستی از جمله نمایشگاه های نوروزی، تابستانه، ایام اربعین و مناسبت های مختلف در سطح استان برپا می شوند و  امسال میزبان چهاردهمین نمایشگاه  سراسری صنایع دستی هستیم.

وی با بیان اینکه ۶۵ رشته فعال صنایع دستی داریم، افزود: هفته صنایع دستی در خرداد ماه نمایشگاه های کاروانی را  در تمام شهرستان ها به مدت ۱۰ الی ۲۰ روز برپا می کنیم، عمده نمایشگاه های ما شامل اثار هنرمندان در زمینه  های ،صنایع چوبی ،زیور الات سنتی، گلیم، گیوه محلی ،چرم  سنتی و میناکاری کرمانشاه  می باشند.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان تصریح کرد: نمایشگاه سراسری نوروزی تا پایان سفر های تابستان تدوام خواهد داشت، همچنین در ماه مبارک رمضان هم نمایشگاهی راه اندازی شد و نمایشگاه سراسری صنایع دستی نیز که در آن میزبان سراسر کشور خواهیم بود برگزار می شود.

وی از برگزاری نمایشگاه مناسبتی اربعین در سال جاری خبر داد و تشریح کرد:  سال گذشته نخستین سالی بود که میزبان برپایی نمایشگاه اربعین در استان بودیم.

کوگانی با بیان اینکه صنایع دستی استان نیازمند حمایت همه مسئولین است، خاطر نشان کرد: هنرمندان ما در کشور شناخته شده و صاحب برند هستند راه اندازی نمایشگاه های خارج از کشور هم همت و حمایت مسئولین را می طلبد تا صنایع دستی استان را معرفی و به صادرات آن کمک کنیم خوشبختانه سال گذشته رتبه دوم صادرات محصولات صنایع دستی را در کشور کسب کردیم.

کوگانی با بیان اینکه در تولید صنایع دستی مشکلی نداریم، تاکید کرد: در نمایشگاه نوروز حدود ۳ونیم میلیارد فروش صنایع دستی داشتیم. 

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار