رییس آموزش و پرورش سرپل‌ذهاب از اجرای طرح رتبه‌بندی یک هزار و ۲۹۶ نفر از معلمان این شهرستان و صدور احکام آنان خبر داد و گفت: به برکت دولت مردمی سیزدهم نظام رتبه‌بندی معلمان که حدود ۱۴ سال طول کشید، اجرایی شد.
کد خبر: ۱۱۰۳۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲ 07 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، «علی‌اشرف صفری» روز یکشنبه در آیین تکریم معلمان سرپل ذهاب به مناسبت گرامیداشت هفته معلم با بزرگداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری افزود: شهید مطهری در علم، دیانت، نظم و انضباط کاری، تعهد و تخصص یک معلم کامل بود.

وی اظهار کرد: نامگذاری روز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری بنام روز معلم برای جامعه فرهنگیان افتخار بسیار بزرگی است و امامان انقلاب نیز در خصوص شان معلم و رسالت خطیرش بیانات ارزشمندی داشته اند به عنوان نمونه امام راحل فرمودند که «معلمان آینده سازان کشور هستند و نقشی مانند پیامبران (ع) دارند» و یا رهبر معظم انقلاب نیز با نگاه ویژه به جایگاه معلمین می‌فرمایند: «معلمین پایه ریز تمدن نوین در کشور هستند».

رییس اداره آموزش و پرورش سرپل ذهاب با اشاره به فعالیت‌های این اداره در ۲ حوزه آموزش و تربیت، گفت: اجرای طرح جابر در مقطع ابتدایی به منظور تقویت حس پژوهش و پرسشگری در دانش آموزان ابتدایی، طرح شهید همت در راستای توانمند سازی معلمان تازه استخدام مقطع ابتدایی برای ۳۵۰ نفر، طرح تثبیت یادگیری برای جبران نارسایی و کمبود‌های دوران کرونا، طرح شهید بهمن فر برای ۲۱۶ نفر دانش آموز بازمانده از تحصیل شناسایی شده و ایجاد پایگاه سنجش برای نوآموزان و غربالگری یک هزار و ۴۵۰ نفر از نوآموزان شهرستان از عمد برنامه‌های صورت گرفته است.

صفری افزود: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۵۶ نفر دانش آموز در کنکور سراسری موفق به پذیرش در دانشگاه‌های دولتی شدند که ۲۷ نفر آن‌ها در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی پذیرفته شدند و این تعداد در سال ۱۴۰۱ به ۶۲ نفر رسید.

طرح رتبه‌بندی بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر از معلمان سرپل‌ذهاب انجام شده است

دفاع از ارزش‌های اسلامی مهمترین ویژگی شهید مطهری بود

فرماندار سرپل ذهاب نیز با بزرگداشت یاد استاد شهید مطهری و تجلیل از معلمان و گرامیداشت یاد هفت شهید معلم سرپل ذهاب گفت: یکی از مهمترین ویژگی‌های شهید مطهری دفاع از ارزش‌های انقلاب بود و این شهید در حوزه تعلیم و تربیت گام‌های ارزشمندی را برداشته است.

«صدرالله بابلی» افزود: خلق حماسه‌ی به یاد ماندنی ملت غیور ایران اسلامی در مراسمات ۱۴ و ۱۵ اریبهشت ماه به مناسبت سالروز عملیات غرور آفرین بازی دراز جای تبریک دارد و لازم است از مهمان نوازی مردم بابصیرت و حماسه ساز و همیشه در صحنه سرپل‌ذهاب در مراسمات به ویژه صعود به ارتفاعات بازی دراز قدردانی کنم.

وی اظهار کرد: در برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز عملیات غرورآفرین بازی دراز همبستگی و تعامل خوبی بین همه دستگاه‌ها بود از این رو از همه مسوولان ادارات و نهاد‌های شهرستان به ویژه سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه و ناحیه مقاومت سپاه شهرستان سرپل ذهاب که تمام مقدمات برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی معنوی را فراهم نمودند تشکر می‌کنم.

وی همچنین با اشاره به شخصیت شهید مطهری گفت: شهید مطهری یک فیلسوف وارسته است و شأن و مقام و منزلت این شخصیت انقلابی از لسان امامان انقلاب ساری و جاری است.

فرماندار سرپل ذهاب در ادامه گفت: آنچه در وجود این شخصیت بزرگ خودنمایی می‌کند بخاطر حیات پربرکت ایشان است که برمدار ارزش‌ها و کرامت انسانی بود و امامان انقلاب به این رسیده بودند که کرامت ایشان بر مدار ارزش‌هاست.

بابلی تصریح کرد: این شخصیت جلیل القدر دنبال بهتر شناساندن خداوند و ترویج مکتب دین الهی بود و در زمان خودش به دشمنان مجال تجاوز به ارزش‌ها را نمی‌داد از این رو هر ابزار و جریانی برای ترویج ارزش‌های اسلامی استفاده می‌کرد و در سنگر تعلیم و تعلم گام‌های بلندی برداشت و به اهدافی که مدنظرش بود، دست پیدا کرد.

وی با اشاره به انتخاب معلمان برتر شهرستان افزود: از نظر ما همه معلمان برتر و دلسوز به آرمان‌ها و آموزش و تعلیم و تربیت هستند، اما انتخاب معلمان برتر بر اساس دستور العمل‌های داخلی سازمان آموزش و پرورش است و این موضوع هیچ تاثیری در نگاه ما نسبت به همه معلمان ندارد و همه جامعه فرهنگیان برای ما ارزشمند و صاحب مقام هستند.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار