مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد از سرقت گسترده علائم، تابلوها و تجهیزات روشنایی جاده‌های استان در سال گذشته و وارد شدن خسارتی بر بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان در این حوزه به این اداره کل خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۳۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹ 07 May 2023

«محمد رستگاری» در خصوص جزئیات این خبر گفت: متاسفانه از سال‌های گذشته شاهد به وجود آمدن پدیده سرقت تابلو و علائم در جاده‌های کشور هستیم که این پدیده در جاده‌های استان یزد هم نیز به وجود آمده و در سال گذشته، سرقت‌های تابلو و علائم در سطح راههای حوزه استحفاظی استان نیز به صورت گسترده انجام شد که موجب بروز خسارت حدود ۱۰ میلیارد تومانی در این حوزه شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نقص حفاظ پل ها در جاده تاثیر زیادی در افزایش شدت حادثه دارد، افزود: سرقت حفاظ‌های فلزی پل‌ها در محورهای مواصلاتی استان نیز خسارتی بالغ بر دو میلیارد تومان را به این حوزه وارد کرده است و یکی از محورهایی که به شدت این سرقت‌ها در آن انجام شده،  محور مواصلاتی یزد به مهریز است.

مدیر کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان با تاکید بر اینکه کمبود تابلو و علائم راهداری تاثیر بسیار زیادی در وقوع تصادفات دارد؛ خاطر نشان کرد: علاوه بر سرقت تابلو، علائم راهدای و حفاظ پل‌ها، شاهد سرقت تابلوهای برق، کابل و سایر تجهیزات روشنایی هم بودیم که عمدتا در حدفاصل میدان قدیم شهرستان بافق تا پاسگاه شهید مدنی مهریز انجام شده که این امر نیز موجب بروز خسارت حداقل سه میلیارد تومانی در این حوزه شده است.

محمد رستگاری در پایان افزود: یکی از دلایل افزایش فوتی‌های جاده‌ای در سال ۱۴۰۱ نسب به دوره مشابه سال قبل در جاده های استان ناشی از سرقت های گستره علائم، تابلوها و تجهیزات روشنایی جاده‌هاست.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار