مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه:
مدیر کل بهریستی استان کرمانشاه از ضرورت مراقبت بیشتر از کودکان مبتلا به اعتیاد خبر داد و گفت: ۶ درصد از مجموع مبتلایان به اعتیاد در استان خانم هستند.
کد خبر: ۱۱۰۳۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳ 06 May 2023

رحمت الله جلیلیان

بهزاد شهبازی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: از میان مراکز فعال برای نگهداری از معتادین یک مرکز مختص به نگهداری زنان است که ظرفیت آن ۳۰ نفر و در شهرک مسکن واقع شده است.

وی افزود: این مرکز به شکل کمپ است و معتادین را بین ۱ الی ۳ ماه نگهداری می‌کند.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه در ادامه گفت: ترک اعتیاد کودکان بر عهده علوم پزشکی است چراکه کودکان دارای حساسیت بیشتری بوده و برای آن‌ها کمپ بستری در بیمارستان محمد کرمانشاهی ایجاد شده کودکان مبتلا به اعتیاد نیازمند مراقبت بیشتری هستند.

این مقام مسئول خاطر نشان ساخت: درمان برای معتادین بالای ۱۸ سال به صورت سرپایی و بدون وابستگی به دارو زیر نظر پزشک، مددکار و روانشناس است، ۳۲ مرکز اقامتی میان مدت مختص به معتادین اقا و برای بانوان یک مرکز در سطح استان داریم، حدود ۶ درصد از کل معتادین استان خانم هستند.

وی در خصوص اجرای طرح‌هایی برای پیشگیری اعتیاد بانوان تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد اعتیاد خانم‌ها در خانواده خود از طریق پدر، همسر، برادر و یا دیگری است.

شهبازی با اشاره به آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد برای نوجوانان با همکاری آموزش و پرورش تاکید کرد: این آموزش‌ها به همراه پکیج‌های اموزشی و دوره‌های مختلفی که با مدرسین داریم، ارائه می‌شود، افرادی که در معرض خطر هستند آموزش "نه گفتن و مهارت‌های زندگی" را کسب می‌کنند.

وی تشریح کرد: به تازگی مرکزی در محله خیام راه اندازی شده و معتادینی که به دلایل مختلف، تحصیلی، خانوادگی یا عاطفی آلوده شده باشند، شناسایی و در این مرکز خدمات مشاوره‌ای و درمان سرپایی دریافت می‌کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار