سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه:
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: لازم است با اعمال صحیح و رسیدگی به مشکلات کارایی نظام را تقویت و دشمن را از خواسته های خود مایوس کنیم.
کد خبر: ۱۱۰۳۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳ 03 May 2023

رحمت الله جلیلیان
به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه علی شعبانی  در نشست با اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا استان کرمانشاه که امروز ١٣ اردیبهشت ماه در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: امام خمینی (ره) از روز نخست راهکار حل مشکلات را برای مردم می دانستند، آنقدر که در نظام مردم اصالت دارند دولت اصالت ندارد.

وی خطاب به اعضای شوراها افزود: یک بار سنگین تکلیف به گردن شما که نماینده مردم هستید وجود دارد، باید کارآمدی شما بتواند مشروعیت نظام را تایید کند، برنامه دشمن این بوده که بگوید این نظام کارآمدی ندارد ما بابد نشان بدهیم که کارآمدی داریم و برزسخنان دشمن مهر ابطال بزنیم.

وی ادامه داد: اختلافات سلیقه نباید باعث ‌شود هدف ما که رسیدگی به حل مشکلات مردم است به تعویق بیفتد تکلیف نظام جمهوری اسلامی بر دوش ماست، این ایده که مردم خودشان می توانند نظام را اداره کنند موفق بوده و مردم اعتماد به نفس به دست بیاورند.

معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: اگر من موفق بشوم نشان دادم ایده حاکمیتی امام در اداره نظام موفق است. و مشروعیت و کارایی نظام تقویت می شود و اگر هر کس هر کجا وظیفه خود را انجام داده باشد این ایده به نتیجه می رسد.

شعبانی تاکید کرد:تمام تلاش دشمن این است که در کارایی نظام اختلال ایجاد کند و ما باید تلاش کنیم کارایی خود را افزایش دهیم، هر چه شما بیشتر به مردم خدمت کنیم دشمن خار و ذلیل می شود.

در ادامه نشست سید مهدی طالقانی رئیس شورای اسلامی استان کرمانشاه به ارائه آماری از شوراها و جمعیت روستایی و شهری استان پرداخت و اظهار کرد: از جمعیت 2 میلیونی استان کرمانشاه 477 هزار نفر در روستاها ساکن هستند و رنگ خطر است چون حاشیه نشینی بوجود آمده و امیدواریم شرایط به شکلی باشد که مهاجرت ها معکوس و مشکلات حل شود.

وی افزود: 3 هزار و 144 روستا دارای سکنه داشته  و 4 هزار 722 نفر مرد عضو شوراها هستند، 2 هزار و 590 روستا دارای مجوز دهیاری و 668 روستا فاقد دهیاری هستند و هم اکنون 1822 دهیار فعالند 32 شهر داریم.

وی با اشاره به مشکلات موجود گفت: بر اساس قانون اداره امور کشور باید به اتکا آرا عمومی باشد، امروز متاسفانه شورای های ما شورای شهرداری و در روستا شورای دهیاری هستند.

این مسئول تاکید کرد: شوراها نقطه مقابل هیچ دستگاه اجرایی نیستند و انتخاب مردم هستند اما در بسیاری مواقع بی مهری و کم لطفی نسبت به همکارانم می شود مهمترین اینکه مدیران دستگاه های اجرایی با قانون شورا آشنا نیستند.

وی بر استفاده از ظرفیت شوراها در حوزه عمرانی و شهری تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: آموزش شوراها مغفول مانده و همچنین استفاده از ظرفیت این شوراها ضروری است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار