کد خبر: ۱۱۰۳۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۷ 02 May 2023

رشت - مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از
عقد تفاهم نامه همکاری این بانک با منطقه آزاد انزلی خبر داد و گفت: : این تفاهم نامه آغازی از فصل مشترک همکاری با مناطق آزاد در بخش های مختلف تجاری، اقتصادی و صنعتی در کشور است.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک سید سعید شمسی نژاد ظهر سه شنبه در نشست با مدیرعامل منطقه آزاد انزلی در دفتر این سازمان، اظهار کرد: مناطق آزاد طرفیت ارزشمندی برای سرمایه گذاری های کلان و بلند مدت است.
وی با اشاره به عقد تفاهم نامه و قرارداد همکاری بانک قرض الحسنه مهر و منطقه آزاد انزلی، افزود: این تفاهم نامه آغازی از فصل مشترک همکاری با مناطق آزاد در بخش های مختلف تجاری، اقتصادی و صنعتی در کشور است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با بیان اینکه پیمان همکاری باد منطقه آزاد انزلی پایلوت بسیار موفقی در راستای توسعه روابط با مناطق آزاد است، گفت: توسعه کسب و کارهای خرد و کلان با پیمان همکاری با منطقه آزاد در گیلان با همکاری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران رقم خواهد خورد.
شمسی نژاد با اشاره به ظرفیت های ارزشمند منطقه آزاد انزلی در بخش های مختلف، بیان کرد: توسعه گردشگری، رونق کسب و کارهای خرد و کلان، توسعه هتلداری و مناطق تفریحی با همکاری مشترک بین مناطق آزاد و بانک قرض‌الحسنه مهر رقم می خورد.
وی از صدور «سفر کارت» ویژه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خبر داد و افزود: این «سفر کارت» گامی مهم در راستای همیاری و همراهی مردم در سفرها خواهد بود.


پیش بینی بارگیری حدود ۱ میلیون تن کالا در بندر کاسپین

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی هم در این نشست با بیان اینکه بانکداری اسلامی مطالبه اصلی مردم است، اظهار کرد: بانک ها سرمایه های مردم را در راستای ایجاد رفاه اجتماعی قدم بر دارند.
عیسی فرهادی با اشاره به عملکرد خوب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در راستای حل مشکلات مردم، بیان کرد: اقدامات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال های اخیر منجر به اعتماد ساری شده است.
وی با اشاره به نتایج همکاری مشترک بانک ها و مناطق ازاد، افزود: توسعه روابط با بانک ها منجر رشد در بخش های مختلف می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به رشد دو برابری شاخص های توسعه در این سازمان، بیان کرد: ۱۶۴ واحد تولیدی در منطقه آزاد انزلی قرار دارد که ۱۵۰ کارخانه تولیدی فعال است.
فرهادی با بیان اینکه شرکت های راکد در منطقه آزاد انزلی مشکل مالکیتی دارند، گفت: حل مشکلات صنایع راکد در منطقه آزاد انزلی در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به اتصال کریدور شمال به جنوب و نقش منطقه آزاد انزلی در این بخش، افزود: اتصال خط ریلی و کریدور شمال به جنوب منجر به توسعه روابط اقتصادی و تجاری در منطقه آزاد انزلی و استان گیلان می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به تعهد طرف روسی در جابجایی ۱۵ میلیون تن کالا از دو بندر انزلی و کاسپین، اضافه کرد: ترانزیت کالا از کشورهای حاشیه خزر بندر کاسپین و انزای را به بندر بین المللی تبدیل می کند.
فرهادی از پیش بینی بارگیری حدود ۱ میلیون تن کالا در بندر کاسپین خبر داد و بیان کرد: سال ۱۴۰۰، ۳۰۰ هزار تن کالا بارگیری شد و این رقم در سال گذشته به ۶۰۰ هزار تن رسید و پیش بینی می شود در سال جاری به ۱ میلیون تن برسد.
وی ادامه داد: در فروردین ماه بیش از ۱۰۰ هزار تن کالا در بندر کاسپین تخلیه و بارگیری شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار