وضعیت بازار مرغ کرمانشاه اگر چه به نسبت روزهای قبل کمی بهتر شده، اما همچنان کمبود و فروش مرغ با قیمت‌های بالاتر از قیمت مصوب را در این بازار شاهدیم.
کد خبر: ۱۱۰۳۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲ 02 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا بازار مرغ کرمانشاه که تا چند روز پیش با کمبود شدید عرضه مواجه بود، امروز(۱۲ اردیبهشت) اوضاع نسبتا بهتری داشت و مغازه‌های مرغ فروشی در اکثر نقاط شهر، در ساعات ابتدایی صبح مقداری مرغ گرم برای عرضه داشتند.

امروز(سه شنبه) بیشتر مغازه‌های عرضه مرغ گرم در کرمانشاه بر خلاف روزهای گذشته، مرغ  برای فروش داشتند. البته موجودی آنها به نسبت روزهای معمول، بسیار کمتر بود و همین امر سبب شد که نزدیک ظهر دیگر مرغی برای عرضه در این مغازه‌ها موجود نباشد.

قیمت فروش هر کیلو مرغ گرم نیز بین ۷۸ تا ۸۰ هزار تومان متغیر بود، البته مغازه‌هایی هم بودند که با سوء استفاده از شرایط اخیر بازار، مرغ را با قیمت های بالاتر به فروش می‌رساندند.

به گفته یکی از فروشندگان مرغ منجمد، امروز(سه شنبه) پس از چندین روز، مرغ گرم بین آنها توزیع شده، البته نه به اندازه های که همیشه دریافت می کرده اند.

اما عرضه مرغ منجمد در سطح بازار چندان چشمگیر نبود و در مراجعه به چندین فروشگاه بزرگ، خبری از عرضه مرغ منجمد نبود. 

علی چاله چاله رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه تا دو روز پیش کمبود عرضه مرغ گرم را در کرمانشاه داشتیم، گفت: از روز گذشته میزان عرضه مرغ گرم در بازار به وضعیت خوبی رسیده و دیگر کمبود عرضه مرغ گرم نداریم، هرچند به خاطر کمبود عرضه مرغ در روزهای گذشته عطش بازار برای خرید مرغ گرم بالاست و هرچقدر عرضه مرغ انجام شود، خیلی زود توسط مردم خریداری شده و مرغ در یخچال مرغ فروشی ها چند ساعت بیشتر نمی ماند.

چاله چاله با بیان اینکه هم اکنون نیاز روزانه استان به مرغ حدود ۱۲۰ و نهایتا ۱۳۰ تن است، گفت: امروز ۸۰ تن مرغ گرم در بازار عرضه شده و کسری مرغ مورد نیاز هم از طریق مرغ منجمد رفع شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه در چهار، پنج روز گذشته روزانه گاها ۲۰ تن مرغ گرم در استان کشتار می‌شد، گفت: وضعیت کشتار مرغ در کشتارگاه های استان روز به روز بهتر خواهد شد.

چاله چاله با بیان اینکه بازار مرغ استان در روزهای آتی بهتر خواهد شد، گفت: کمبودهای بازار مرغ در حال مرتفع شدن بوده و احتمالا در پایان اردیبهشت باز هم با عرضه مازاد مرغ در استان مواجه خواهیم شد.

وی کم شدن عرضه مرغ در بازار را به خلاء موجود در زمینه جوجه ریزی واحدهای مرغداری در ۴۰، ۵۰ روز گذشته مرتبط دانست و گفت: این مشکل خاص استان کرمانشاه نبوده و در سراسر کشور وجود دارد.

چاله چاله اشاره ای هم به متفاوت کردن مسیر عرضه مرغ منجمد در استان برای مدیریت بهتر بازار مرغ استان داشت و گفت: تلاش می‌کنیم تا مرغ منجمد را در دو بخش عرضه آن به مصرف کننده‌های عمده مثل دانشگاه ها، پادگان ها، بیمارستان‌ها، خوابگاه ها و نیز عرضه از طریق فروشگاه های زنجیره ای داشته باشیم و از این طریق نگذاریم کمبودهای بازار مرغ به چشم بیاید.

وی ادامه داد: در روزهایی که عرضه مرغ گرم کمتر باشد، توزیع مرغ منجمد را به روش سیار هم انجام می دهیم.

وی همچنین با اشاره به برنامه ریزی انجام شده برای مدیریت بهتر بازار مرغ استان با ایجاد تغییراتی در شبکه عرضه، گفت: در این راستا سعی کردیم تمام کشتار روز را یکجا جمع کرده و زیر نظر بازرسان توزیع کنیم.

چاله چاله اشاره‌ای هم به اختلاف بالای قیمت مرغ منجمد با قیمت مرغ گرم داشت و گفت: این موضوع عطش مردم را برای خرید مرغ منجمد بالا برده و هر چقدر مرغ منجمد وارد بازار می‌شود، بلافاصله توسط مردم خریداری می‌شود.

وی اشاره‌ای هم به برنامه ریزی برای اصلاح قیمت مرغ به منظور ترغیب تولیدکنندگان به امر تولید داشت و گفت: قیمت جدید مرغ بعد از آنالیز قیمت ها و تصویب در شورای تنظیم بازار اعلام خواهد شد.

روز گذشته عطاالله حسن زاده عضو هیات مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی قیمت جدید مرغ برای مصرف کننده را کیلویی ۷۳ هزار تومان اعلام کرده بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار