سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: تأمین نیاز استان باید در اولویت تولید و عرضه مرغ توسط مرغداران باشد.
کد خبر: ۱۱۰۳۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱ 02 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس عبدالوحید محمدی سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه با همراهی فرماندار روانسر و مدیران‌کل دامپزشکی، صنعت، معدن و تجارت، معاون جهاد کشاورزی استان از تعدادی از مرغداری‌های شهرستان روانسر (مرغداری‌های بانچیا، کانی خضران و کره حسن‌آباد)  بازدید و به مشکلات آن‌ها رسیدگی کردند.

محمدی در آخرین بازدید خود از کشتارگاه زاگرس شهرستان روانسر هم دیدن کرد.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه در حاشیه این بازدیدها، اظهار کرد: یک نظارت ویژه در استان راه انداخته‌ایم از مرغداری تا کشتارگاه و از کشتارگاه تا درب مغازه و دست مردم؛ هر شب تیمی از استانداری برای بازرسی به یکی از شهرستان‌ها خواهد رفت و کارگروه‌های گشت مشترک در شهرستان‌ها تشکیل شده است.

وی ادامه داد: متأسفانه تولید مرغ در کشور به‌صورت هوشمند برنامه‌ریزی نشده و هر سال دو تا سه نوسان را شاهد هستیم، یک نوسان افزایشی یعنی مازاد تولید و شاهد ضرر و زیان مرغداران و زمانی شاهد کاهش تولید هستیم. در زمستان گذشته افزایش تولید را داشتیم که معمولا بعد از آن کاهش تولید را داریم.

محمدی خاطرنشان کرد: این کاهش تولید مصادف شد با ایام عید نوروز که تقاضای مضاعفی هم داشتیم، که متأسفانه علاوه بر آن نوسات نرخ ارز و ۱۰ تا ۲۰ روز تأخیر در توزیع نهاده‌ها سبب شد با کاهش تولید در سطح کشور مواجه شویم و بازار دچار تلاطم شد.

وی افزود: بهترین راهکار در حال حاضر برای جلوگیری از تلاطم تزریق مرغ منجمد است و خوشبختانه با توجه به اینکه الان جوجه‌ریزی در سرتاسر کشور داریم و تقریبا تولید به میزان مصرف مردم می‌رسد.

محمدی در خصوص افزایش قیمت مرغ، گفت: قیمت را عرضه و تقاضا در سطح بازار تعیین می‌کند، قیمت مصوب دولت ۶۳ هزار بوده که به علت کمبودها در سطح بازار شاهد افزایش قیمت هستیم.

وی در پایان از تولیدکنندگان و مرغداران سطح استان درخواست کرد، تأمین نیاز استان در اولویت تولید و عرضه مرغ باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار