رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از اجرای طرح پزشک خانواده در شهرستان کنگاور خبر داد و گفت: این طرح تا پایان سال به تدریج در سراسر استان اجرا می شود و امسال به لحاظ توسعه خدمات درمانی پیشرفت قابل توجهی خواهیم داشت.
کد خبر: ۱۱۰۳۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۹ 01 May 2023

 رحمت الله جلیلیان

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه قباد محمدی در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته سلامت اظهار کرد: سال 1402 یک سال کم نظیر در توسعه خدمات سلامت در استان است، اورژانس بیمارستان امام خمینی کرمانشاه و بیمارستان  اسلام آباد غرب همچنین اورژانس بیمارستان 32 تختخوابی ثلاث به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: بیمارستان 32 تختخوابی روانسر که مطالبه اول مردم روانسر است افتتاح می شود یکی از مجهزترین بیمارستان های شیمی درمانی که کار ساختمانی آن به نتیجه رسیده و از مجهزترین مراکز رادیو تراپی و درمان سرطان در کشور است راه اندازی می شود، همچنین بزرگترین آی سی یو غرب کشور را تجهیز و 70 تخت به بیمارستان طالقانی اضافه می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه
اورژانس 74 تختخوابی بیمارستان طالقانی تا پایان سال به بهره برداری می رسد، افزود: بیماران اوتیسم که برای کار دندانپزشکی به تهران و کرج سفر می کردند، از یک ماه پیش با افتتاح مرکز اوتیسم در استان خدمات دریافت می کنند.

وی با اشاره به اینکه اولین پیوند مغز استخوان اطفال انجام شد، ابراز کرد: صبح امروز جلسه راه اندازی پیوند قلب برگزار و همه امکانات و تجهیزات در این راستا آماده است، طی سه ماه آینده اولین پیوند قلب در استان انجام می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه در مرکز باروری و ناباروری، توسعه بخش داشتیم، افزود:
کارخانه باختر بیوشیمی از سال 96 تعطیل بود با پیگیری به عمل آمده، کارخانه اکنون با تولید دو دارو فعال شده که به مرور افزایش می یابد، این کارخانه یکی از بهترین کارخانه های دارو سازی کشور است.

وی با اشاره به تکمیلِ نصبِ مرکزِ اسکن استان، گفت:  کنگاور اولین شهرستانی است که اجرای طرح پزشک خانواده در این شهرستان آغاز شد، سپس سه شهرستان دیگر و تا پایان سال تمام استان تحت پوشش طرح پزشک خانواده قرار می گیرند بر اساس این طرح هر 3 هزار نفر یک پزشک متخصص و هر 1 هزار نفر یک پزشک مراقب و ماما دارند.

محمدی به اجرای طرح روستای سالم هم که ابتکار دانشگاه است اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: امسال حداقل 4 روستای سالم را راه اندازی می کنیم.

وی درباره تغییر مکان فعالیت پزشکان از پارکینگ شهرداری شهر کرمانشاه، متذکر شد: این محل از نظر فعالیت پزشکان می تواند به یک مرکز شناخته شده تر تبدیل شود و مشکل اصلی آن ترافیک و شلوغی است که باید مرتفع گردد و درباره محل تاسیس مطب بر اساس قانون نمی توان محدودیتی قائل شد.

محمدی تاکید کرد: در مراسم سالروز "بازی دراز" اورژانس و بیمارستان ها پای کار هستند و مرخصی ها لغو شده است.

وی به خراب شدن 3 دستگاه ام آر ای پیش از سال 1402 هم اشاره کرد و گفت: در صدد تعمیر و رفع مشکل این دستگاه ها هستیم.

این مقام مسئول در پایان افزود: درباره بیماران صعب العلاج هزینه های درمان از سال 1401 تقریبا رایگان شده و در راستای خدمات رسانی به بیماران تمام مطب ها و موسسات پزشکی موظف به انعقاد قرارداد با بیمه های پایه ای هستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار