مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی:
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: هفته بزرگداشت هفته معلم با یاد شهید مطهری آغاز می‌شود. ایشان تحولی در ساختار ایدئولوژیک جوانان زمان خود باز کردند. بسیاری از استدلال‌ها ارائه کردند که استدلال های ایشان باعث شکست مکاتب مادی زمان خود بود.
کد خبر: ۱۱۰۳۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴ 01 May 2023

به گزارش تابناک رضوی، سید امیر شوشتری، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت گرامیداشت هفته معلم برگزار شد، گفت: در هفته معلم یاد و خاطره ۴ هزار شهید فرهنگی خراسان رضوی را گرامی می‌داریم که رشد، فرهنگ، آموزش و پرورش را با آرامش داشته باشیم و ادامه بدهیم.

 

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری با تبيين فرمایش امام راحل که فرمودند" معلمی شغل انبیاء است" می‌فرمایند، این یک شعار نیست و سخن قرآن است که بر تعلیم و تزکیه تاکید شده است.

 

شوشتری عنوان کرد: سال سخت و پیچیده‌ای را پشت سر گذاشتیم. معلمان زمانی کلاس مجازی و انعطاف در تولید محتوا و نحوه تدریس را داشتند و بعد از حضوری شدن مدارس همکاران با تمام شرایط متفاوت چرخش سنگین خود را با تمام کمبود کلاس‌ها انجام دادند.

 

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: هفته بزرگداشت هفته معلم با یاد شهید مطهری آغاز می‌شود. ایشان تحولی در ساختار ایدئولوژیک جوانان زمان خود باز کردند. بسیاری از استدلال‌ها ارائه کردند که استدلال های ایشان باعث شکست مکاتب مادی زمان خود بود.

 

وی افزود: ستاد گرامیداشت هفته مقام معلم خراسان رضوی در استانداری تشکیل شد. کمیته اجرائی در دبیرخانه ستاد که در اداره کل آموزش و پرورش بود از یک آغاز بکار کرد و مصوبات خوبی انجام شد. برای گرامیداشت هفته مقام معلم برنامه‌های متنوع پیش بینی شده است که برنامه کشوری دیدار معلمین نمونه استانی با مقام معظم رهبری، یتدریس نمادین مسئولین در کلیه مدارس، طرح هر مدرسه یک پایگاه استقبال، حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان در برنامه تلویزیونی، زنگ سپاس معلم در مدارس منتخب در سراسر استان از جمله این برنامه‌ها است.

 

شوشتری با اشاره به برگزاری همایش کشوری بزرگداشت معلم شهید در شهرستان فریمان، گفت: دیدار فرهنگیان با تولیت آستان قدس رضوی، نجلیل از پیشکسوتان آموزش و پرورش، عیادت از فرهنگیان پیشکسوت بیماری صعب‌العلاج، مسابقات ورزشی در ۴۷ اداره و منطقه آموزش و پرورش، مراسم تجلیل از معلمان نمونه استانی و منطقه‌ای که امسال ۱۶ نمونه کشوری و ۲۱۹ معلم نمونه استانی داریم و دیدار با استاندار از دیگر برنامه های پیش‌بینی شده گرامیداشت این هفته خواهد بود.

 

سید امیر شوشتری در خصوص طرح رتبه بندی معلمان نیز بیان کرد: رتبه بندی معلمان بعد از چندین سال معطل ماندن انجام شد. در خصوص عدم رتبه بندی برخی همکاران، به دو دلیل عدم بارگزاری مدارک و مشکل سامانه بود که در استان ۴۸ نفر رتبه بندی انجام نشده‌اند. همچنین حدود ۳۰ درصد اعتراض داشتند که امکان ویرایش وجود دارد.

 

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با تائید کمبود کادر آموزشی در مدارس استان گفت: از طریق دو آزمون استخدامی، خروجی دانشگاه فرهنگیان و تداوم خدمت بازنشستگان در صدد رفع ابن معظل هستیم، ۶ هزار نفر از طریق دو آزمون استخدامی، ۲ هزار نفر از خروجی دانشگاه فرهنگیان جذب می‌شوند. همچنین حدود ۱۲ هزار نفر بازنشسته داریم که امیدوارم برخی را تداوم خدمت داشته باشیم.

 

شوشتری با بیان اینکه در خراسان رضوی یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر دانش آموز داریم که ۱۲ درصد آن در مدارس غیر دولتی تحصیل می‌کنند، در خصوص زیرساخت های آموزشی نیز توضیح داد: هزار و ۵۰۰ کلاس درس در سال ۱۴۰۱ تحویل گرفتیم، قبل عید نیز ۱۵۰ قرارداد عقد تفاهم‌نامه شد. برای سال ۱۴۰۲ نیز ۲ هزار کلاس درس هدف‌گذاری کرده‌ایم.

 

آذر رشید، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این نشست خبری بیان کرد: موضوع بازماندگان از تحصیل فقط مشکل آموزش و پرورش نیست. هر بازمانده از تحصیل یک آسیب برای جامعه است. در مقطع ابتدایی بخاطر بیماری کرونا برخی خانواده‌ها فرزندان خود به مدرسه نفرستادند.

 

وی اظهار کرد: بر اساس آمار خود ۲۲ هزار نفر از واجدین تحصیل مقطع ابتدایی در این ایام ترک تحصیل داشتند که آدرس آنها از طریق ثبت احوال گرفته شد. ۱۸ هزار نفر شناسایی شدند و ۸ هزار نفر جذب مدارس گردیدند. این افراد غیر از اتباع بازمانده از تحصیل که اغلب آنها کودکان کارند که شناسایی و مشغول تحصیل شده‌اند، هستند.

 

محمد تقی فخریان، مشاور مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز بیان کرد: : در کشور دو قرارگاه سند تحول و قرارگاه عدالت آموزشی وجود دارد که با خوش فکری آموزش و پرورش خراسان رضوی این دو قرارگاه در هم ادغام و قرارگاه تعلیم و تربیت شکل گرفت. در این قرارگاه ۱۰ کارگروه تشکیل شده و تصمیمات خوبی نیز اتخاذ گردیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار