مسئول قرارگاه بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی ایلام:
مسئول قرارگاه بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی ایلام گفت: در دو سال گذشته بیش از ۴۰۰۰ هزار بانوی فعال فرهنگی در استان شناسایی شده است.
کد خبر: ۱۱۰۲۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰ 01 May 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ مریم بیگ محمدی در نشست‌ بررسی عملکرد ستاد نهضت پیشرفت بانوان استان که به صورت مجازی و با حضور مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: جهاد تبیین، جهاد تربیتی، تعالیم دینی و مناسبت‌های ملی و مذهبی به عنوان موضوعاتی اشاره کرد که اعضای ستاد نهضت پیشرفت بانوان در استان ایلام بر آنها تمرکز دارد و همه ظرفیت‌های ما در این چهار برنامه خلاصه می‌شود.

وی افزود: در خصوص بانوان، این مأموریت‌ها را از طریق مدارس، پاتوق های مردمی، محله محور، مسجد و حسینه محور در ایلام، مادرانی که خانه دار هستند و دختران نوجوان با توجه به طرح‌هایی که در مناسبت‌های مختلف از سوی ستاد ارائه می‌شود، دنبال می‌کنیم.

مسئول قرارگاه بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی ایلام گفت: برای مدیریت و راهبری آنها از ظرفیت شبکه مبلغات استفاده می‌کنیم و در سال پیش رو در نظر داریم بر موضوع خانواده تمرکز کنیم. مسأله خانواده را تربیت راهبر دختر نوجوان و حمایت از بانوان فعال و تاثیرگذار که در کنار مسئولیت خانواده و منزل فعالیت اثر گذار بر محیط پیرامون انجام می‌دهند، پی‌گیری می‌کنیم.

بیگ محمدی اضافه کرد: این سازمان مرکز زایش فعالیت‌های مردمی است و باید این فضای زایش را برای نهضت پیشرفت بانوان با ظرفیت سازمان تبلیغات اسلامی ایجاد شود.

وی بیان داشت: سلسله برنامه‌هایی که با همکاری رابطین فرهنگی شامل؛ هیات مذهبی، کانون های فرهنگی مردمی با حمایت مدیرکل امور بانوان استانداری، بسیج جامعه زنان، حوزه علمیه خواهران، کانون های فرهنگی هنری مساجد، انجمن های اسلامی دانش آموزی، آموزش و پرورش، دانشگاه ها و مراکز آموزشی و… برگزار می شود.

مسئول قرارگاه بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی ایلام عنوان کرد: سال ۱۴۰۱، فعالیت های خوب و اثر بخش داشتیم که خیلی از فعالیت ها در تعامل با دستگاه‌ها بوده، خیلی از فعالیت ستادی از طریق حلقه‌های میانی صورت گرفته که مجموع اقدامات بوده است. کار بزرگی در بخش دختران فاطمی در واحد جهاد تبیین در جریان است که هر هفته جهاد تبیینی با حضور ۲۰ الی ۳۰ نفر از دختران در پاتوق های مردمی فعالیت دارند.

وی افزود: اقدام دیگر محله همدل است و به دنبال این هستیم که شبکه راویان دختران و زنان استان ایلام را شکل دهیم که هم حرف‌آورد شتاب بگیرد و هم جهاد تبیین و این اقدام با شناسایی بانوانی که می‌توانند حل مسائل را روایت کنند، صورت می‌پذیرد و برنامه‌های ماه رمضان را نیزبه این طریق پیش بردیم. مسأله دیگر بحث خانواده و توسعه دایره تربیت کنشگران جمعیت است .

مریم بیگ محمدی با بیان اینکه برنامه آموزشی جهاد تبیینی زیادی در دستور کار خود داریم، تصریح کرد: نقطه اوج برنامه‌ها این است که درکلیه دبیرستان دخترانه حاضر خواهیم بود و متناسب با شرایط برنامه فرهنگی خواهیم داشت. با کنشگران ارتباط خواهیم داشت و برای بانوان فعال فرهنگی دوره کنشگری و دوره جهاد تبیین برگزار می‌کنیم. کار تربیتی را بر روی دختران که در سن دانش‌آموزی هستند انجام می‌دهیم مضاف بر اینکه ارتباط با محافل خانگی، هیئات و مبلغات تداوم خواهد داشت.

در ادامه سعیدی‌نژاد، مدیرکل بانوان سازمان تبلیغات کشور با بیان اینکه استان، استان پیشرویی در اجرای طرح‌ها بوده و مورد انتظار ما هم همین بوده است، گفت: استان ایلام مرکزیتی به جهت محتوایی و شبکه انسانی دارد و خوشبختانه در سطح خوبی کار خود را پیش برده است. آنچه به عنوان سیاست اصلی کار ستاد نهضت پیشرفت ایلام انتخاب شده مبتنی بر نیاز امروز و ظرفیت عظیم جامعه است./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار