رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه:
رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: تفاهم نامه احداث ۴٠٠ واحد خوابگاه متاهلی منعقد شده که امیدواریم طی دو سال آینده افتتاح شود.
کد خبر: ۱۱۰۲۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵ 29 April 2023

 رحمت الله جلیلیان

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه محمد نبی احمدی در نشست پنجاهمین سالگرد تاسیس دانشگاه رازی که صبح امروز ٩ اردیبهشت ماه برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه معاونت فرهنگی، در سال ۱۴۰۱، همایش بین المللی جهاد تبیین به صورت کشوری برگزار شد، همایش بین المللی محور مقاومت با شرکت کنندگانی از  کشور های عراق ،عربستان، یمن ، پاکستان و دیگرکشور ها و همایش گرامیداشت شهدای دانشجو در اسفند ماه ۱۴۰۰ و اردوهای زیارتی هم انجام شد.

وی افزود: در حوزه معاونت ادارای مالی، تنها دانشگاهی هستیم که   همسان سازی در آن  اجرا نشده بود و با حمایت سرپرست وزرات آموزش  و پرورش توانستیم از آبان ماه ٣میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در این راستا هزینه کنیم.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه ادامه داد: بند کاهشی جزء یک حقوق اعضای هیات علمی در برخی از دانشگاه  ها فقط در ماه اسفند، برای اینکه پایه حقوق سال بعد قرار بگیرد‌ حذف شد و از ابتدای فروردین 1400 مابه تفاوت  آن را پرداخت کردیم.

وی تصریح کرد: طرح جهش علمی  برمبنای عملکرد اواسط آذرماه اعلام شد و باید مصوبه هیات امنا برای آن قرار داده شود که پایان آذر ماه اجرا و معوقات آن را پرداخت شد.

وی در ادامه گفت :پرداخت به حق التدریس ها در دانشگاه رازی حدود یکسال است که به صورت ماهیانه ارائه می شود و در بهمن ماه ۵۰ درصد به پژوهانه اضافه شد.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه تصریح کرد: در هیأت امنا  مصوب شد، اعضای هیات علمی در رساله دکتری اگر تقاضا محور باشد به جای ۲۰ واحد وزارت علوم۳۰ واحد ، در کارشناسی ارشد قانون ۶ واحد است و اگر تقاضا محور باشد ۷ونیم و ۹ واحد پرداخت شود. 

احمدی تشریح کرد: جهت افزایش اعتبارات هزینه  ای، در تاریخ ٢۶ اسفند ۱۴۰۰ مبلغی تزریق شد، از این افزایش اعتبارات، وزارت علوم ۲میلیاردو ۳۸ میلیون تومان و دانشگاه ذی نفوذ قم ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان دریافت کرد، دانشگاه تهران ۷ میلیارد و ۵۹۸ میلیون تومان و دانشگاه رازی با دریافت ۱۸ میلیارد تومان با همراهی هیات رییسه مجلس و مقام عالی نظارت بالاترین سهم را در کل کشور دریافت نمود.

وی یادآور شد: دانشگاه رازی نخستین دانشگاهی است که به پنجره واحد خدمات دانشگاهی متصل شد، همچنین نخستین دانشگاهی در کشور هستیم که تفاهم نامه ای در قالب ۲۰۰ هزار واحد خوابگاه متاهلی در کشور با امضای مقام عالی وزارت ، وزیر علوم تحقیقات و فناوری ،وزیر راه و شهرسازی و رئیس ستاد اجرایی فرمان امام برای ساخت ۴۰۰ واحد خوابگاه متاهلی منعقد شد.

احمدی با بیان اینکه امیدواریم طی دوسال آینده شاهد افتتاح  این خوابگاه باشیم، تاکید کرد: افزایش ۵۰ درصدی پژوهش را  در سال ۱۴۰۰ داشتیم و در سال ۱۴۰۱ با ۱۱ پله صعود به مقام ۱۲ رسیدیم، رتبه ۶ را در نظام رتبه بندی گرین متریک کسب کردیم که در کشور سال گذشته ۳۰ بوده و در دنیا با ٣۵ رتبه ترقی نائل به رتبه ۱۹۵ شدیم. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار