رئیس هیئت شطرنج شهرستان ابرکوه گفت: اولین مسابقات شطرنج ریتد کشوری طبق آخرین قوانین فیده در شهرستان ابرکوه تحت عنوان جام سرو 4500 ساله با بیش از 220 میلیون ریال جایزه نقدی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۰۲۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵ 29 April 2023

زهرا فاتحی رئیس هیئت شطرنج شهرستان ابرکوه با اعلام این خبر، اظهار کرد: هیئت شطرنج شهرستان با همکاری هیئت استان و برخی دستگاه‌های اجرایی در نظر دارد اولین مسابقات شطرنج کشوری جام سرو ۴۵۰۰ ساله را با در نظر گرفتن بیش از ۲۲ میلیون تومان جایزه نقدی در شهر ابرکوه برگزار کند.

رئیس هیئت شطرنج ابرکوه با بیان این‌که فراخوان ثبت‌نام به استان‌های مختلف ارسال شده است، افزود: این مسابقات برای افراد زیر ۱۸ سال در شش رده زیر ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۴، ۱۶ و ۱۸ سال برگزار می‌شود. ضمن اینکه حضور و ثبت‌نام افراد بالای ۱۸ سال، بزرگ‌سالان و پیشکسوتان نیز بلامانع است.

فاتحی اذعان کرد: پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۵۰ نفر در جام سرو ۴۵۰۰ ساله شرکت نمایند که به‌این‌ترتیب زمان هر مسابقه ۱۰ دقیقه به‌علاوه سه ثانیه پاداش خواهد بود و در روز جمعه ۱۵ اردیبهشت‌ماه در سالن شهید رجایی ابرکوه برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: هرچند شطرنج در ابرکوه در سنین پایه ضعیف است و ضرورت دارد این رشته در مدارس و روستاها بیش‌ازپیش تقویت شده و کلاس‌های مربیگری و داوری پیشرفته برگزار شود؛ اما برگزاری یک مسابقه کشوری با این گستردگی و برای اولین بار، گویای این است که شطرنج ابرکوه پتانسیل بسیار قوی داشته و استعدادهای نهفته بسیاری دارد که باید فرصت و بسترهای ظهور و بروز آنان فراهم شود.

رئیس هیئت شطرنج ابرکوه ادامه داد: مسابقات جام سرو ۴۵۰۰ ساله ابرکوه به روش سوئیسی طی ۷ تا ۹ دور با توجه به تعداد شرکت‌کنندگان برگزار می‌شود که داشتن کد سیستم جامع برای بازیکنان الزامی است.

فاتحی تأکید کرد: علاقه‌مندان به ثبت‌نام می‌توانند حداکثر تا ساعت ۲۲ روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت تنها از طریق درگاه اینترنتی هیئت شطرنج استان یزد به آدرس www.chess.ir اقدام نمایند.

گفتنی است برای شرکت‌کنندگان غیربومی خوابگاه رایگان در نظر گرفته شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار