استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه از برگزاری رویداد ملی جوانی جمعیت در استان خبر داد و گفت: با استفاده از حضور آحاد جامعه در این رویداد خانواده ها به فرزندآوری تشویق می شوند.
کد خبر: ۱۱۰۲۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۳ 26 April 2023
 رحمت الله جلیلیان
به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه محمد طیب صحرایی در جلسه ستاد استانی "خانواده و جمعیت" که امروز ششم اردیبهشت ماه در سالن شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: استان کرمانشاه به لحاظ "جوانی جمعیت" موقعیت مناسبی ندارد، جمعیت رو به پیری می رود و می تواند بحران ایجاد کند، لذا باید ساماندهی در این زمینه صورت گیرد. 
 
وی به برگزاری رویداد ملی در همین راستا اشاره کرد و افزود: برای این رویداد ملی ٧ زمینه شامل خانواده، رسانه، مجموعه های مردم نهاد، مدیران، نخبگان و شرکت ها و موسسات خصوصی مشخص شد و برای هر یک از زمینه ها مجموعه پیشنهادهایی وجود دارد. 
 
استاندار کرمانشاه ادامه داد: با برگزاری این رویداد در استان جریان سازی اتفاق می افتد که توجه به جوانی جمعیت جلب شده و تشویق به اقدامات در این راستا از تاهل و فرزند آوری و آسان گیری صورت می گیرد. 
 
وی با اشاره به نقش مهم و تاثیر گذار شهرداری و صدا و سیما در فضاسازی اجتماعی این رویداد، ادامه داد: در هر حوزه می توان تشویق مستقیم داشت و مورد دیگر بازتاب اجرای این فرایند است. 
 
وی تصریح کرد: در رویداد جوانی جمعیت هر دستگاه بهترین پیشنهادات خود را معرفی می کند، هیئت داوران آن را بررسی و به مرکز ارسال می کنند، این رویداد برای عموم مردم خواهد بود و بهترین پیشنهادات در سطح استان جمع آوری، داروی و نفرات برتر انتخاب می شوند. 
 
وی با تاکید بر اینکه این رویداد دو بخش، ترویج و خبر رسانی و تبلیغ دارد، گفت: دستاوردهای اصلی این رویداد، نیل به شناخت قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، فراهم سازی شرایط و امکان مناسب برای گردهمایی تعامل و تبادل اندیشه بین صاحب نظران حوزه خانواده و جمعیت، ایجاد شوق و انگیزه خلاقیت هنری، فرهنگی و اجتماعی برای جامعه، در خصوص ترویج فرهنگ فرزندآوری در جامعه  همچنین ایجاد روحیه نشاط و کار جمعی و زمینه سازی ظهور استعدادهای علمی، فرهنگی و هنری و ایجاد انگیزه و شوق تلاش در حوزه های مختلف علمی و فرهنگی کشور و افزایش موثر تعداد تولد و ایجاد کد ملی فرهنگسازی در فضای عمومی نظام بهداشتی کشور است. 
 
لازم به ذکر است که ستاد استانی این رویداد قرارگاه خانواده در استانداری به ریاست استاندار و دبیر این ستاد تا پایان فروردین ماه منصوب می شود، شاخص ها پیشنهادی و هر مجموعه در حوزه خود می تواند پیشنهاد ارائه کند، ٧ داور برای این رویداد در نظر گرفته شد. 
 
گفتنی است امور اجتماعی استانداری، ورزش و جوانان و بهزیستی متولی اطلاع رسانی به مجموعه های مردم در خصوص این رویداد هستند.
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار