رئیس اتحادیه کتابفروشان کرمانشاه:
رییس اتحادیه کتابفروشان کرمانشاه گفت: نمایشگاه کتاب طی امسال به منظور ترغیب شهروندان به مطالعه کتاب برگزار می شود.
کد خبر: ۱۱۰۲۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴ 26 April 2023

 رحمت الله جلیلیان

محمد هادی معینی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: وجود فضای مجازی و دسترسی سریعتر به اطلاعات از طریق آن سبب شده مردم تمایل کمتری به خرید کتاب داشته باشند، امروزه کتاب و بسیاری از نیاز های مردم از طریق فضای اینترنتی تامین می شود.


وی افزود: در کشور های پیشرفته جهان ارتباط خوبی با مطالعه و خرید کتاب وجود دارد، متاسفانه در کشور ما خرید کتاب سیر نزولی دارد.

رئیس اتحادیه کتابفروشان کرمانشاه ادامه داد: افزایش قیمتِ کتاب به دلیل افزایش روزانه قیمت کاغذ است، از دیگر عوامل موثر بر افزایش قیمت کتاب هزینه چاپ ، ناشر و تالیف می باشد به طوری که امروزه برای تهیه  کتاب عادی باید مبلغ۸۰ هزار تومان پرداخت کنید این امر سبب می شود، مردم ترجیح دهند غالبا ازکتاب های الکترونیک و فضای مجازی که در دسترس است،  استفاده کنند.

وی گفت: آمار فروش کتاب های کمک درسی به علت اجبار معلم ها و نیاز دانش آموزان بالا است، کتاب های  پژوهشی و دانشگاهی بعد از کتب کمک درسی، بیشترین میزان فروش را دارند  کتاب های داستان محور و رمان جزو دیگر علاقه مندی های مردم به مطالعه کتاب است.

معینی تاکید کرد: از جمله برنامه هایی که برای افزایش فروش و مطالعه کتاب در سال ۱۴۰۲ در نظر داریم  برگزاری چندین نمایشگاه در طول سال با حضور کتابفروشان سطح شهر است و طی یک الی دو ماه ٱینده نخستین نمایشگاه ۱۴۰۲ را برگزار می کنیم.  

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار