رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اراک گفت: از سال گذشته اعتباری معادل ۴۰ میلیارد تومان برای احداث پارکینگ‌های عمومی این کلان‌شهر در نظر گرفته شده و تا کنون حدود دو هزار پارکینگ در سطح اراک احداث شده است.
کد خبر: ۱۱۰۱۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶ 24 April 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،علی چگینی افزود: حدود ۵۰۰ پارکینگ به این تعداد افزوده خواهد شد و در سال جدید نیز زمینی برای احداث پارکینگ در خیابان محسنی در مالکیت شهرداری قرار گرفته است.
وی گفت: در حال حاضر باید تا جایی که می‌توانیم پارکینگ‌هایی را نوار دوم هسته مرکزی شهر احداث کنیم، زیرا پارکینگ کافی در هسته مرکزی شهر وجود دارد و در سیاست‌گذاری‌ها در هسته مرکزی شهر رویکردی اتخاذ شده است که کاهش تراکم و تنش‌های ترافیکی در این محدوده را دنبال می‌کند.
رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اراک اضافه کرد: در نظر داریم بخش عمده‌ای از هسته مرکزی شهر به پیاده راه‌ها اختصاص پیدا کند و از همین‌رو با کاهش ترافیک در این معابر، پارکینگ‌های موجود در این محدوده پاسخگوی نیاز شهروندان خواهد بود.
وی تاکید کرد:ضوابط شهرسازی را نیز باید به‌گونه‌ای پیش ببریم که از این پس شاهد این حجم از پارک خودروها در حاشیه معابر شهر نباشیم و احداث مراکز خرید و فروش میوه و تره‌بار در نقاط مختلف شهر یکی از طرح‌هایی است که اجرای آن در این راستا آغاز شده است و باعث کاهش مراجعات مردم به هسته مرکزی شهر خواهد شد.
چگینی ادامه داد: ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر نیز از نظر کمی به میزان مطلوبی رسیده است، بنابراین باید در کاهش زمان سفر و فرهنگ‌سازی برای استفاده شهروندان از حمل‌ونقل عمومی شهر برنامه‌ریزی‌هایی داشته باشیم که این امر نیز در کاهش ترافیک مؤثر خواهد بود و در نتیجه نیاز شهروندان به پارکینگ نیز کمتر خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار