کد خبر: ۱۱۰۱۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲ 20 December 2022

به گزارش تابناک هرمزگان// سیروان کوهی در یادداشتی نوشت؛ آیت اللّه مفتح از پیشروان اندیشه وحدت حوزه و دانشگاه بود.وی در مسیر وحدت حوزه و دانشگاه که سرچشمه آن برخاسته از اندیشه های امام خمینی (ره) بود، تلاش های بسیاری نمود که لازمه آن ارتباط، همکاری و هم فکری این دو قشر اندیشمند می باشد.
از آنجا که در جامعه اسلامی ما حوزه های علمیه دارای جایگاهی مهم هستند، نقشی سرنوشت ساز را در حرکت اسلامی و تربیت جامعه به عهده داشته اند. از طرفی دانشگاه جایگاه آموزش و تجلی اندیشه های علمی بوده است و دانشگاهیان به عنوان روشن فکران جامعه می توانند در پیشبرد جامعه به سوی رشد و تعالی نقش مهمی ایفا نمایند.
در نظام های پیشین تلاش بسیاری جهت منزوی کردن روحانیت رخ داد و در همین میان گام هایی به سوی دریافت فرهنگ غربی و ارسال پاسخ مثبت به تهاجم فرهنگی برداشته می شد که با ظهور نور انقلاب و در سایه رهبری امام خمینی
رحمه الله دو قشر روحانی و دانشجو برای پیروزی انقلاب اسلامی پیشگام گردیدند. و همدوش و چه بسا پیشاپیش سایر آحاد جامعه برای دست یابی به این انقلاب عظیم خیز برداشتند.که در نهایت به اینجا می رسیم که وحدت و همکاری این دو پایگاه فکری ـ فرهنگی جامعه، برای حفظ فرهنگی اصیل، در مقابل هجوم ارزشهای غربی، ضروری می باشد.
به پاس فعالیت های چشم گیر شهید مفتح در راه تحقق وحدت حوزه و دانشگاه روز 27 آذر ـ که سالروز شهادت دکتر مفتح نیز می باشد ـ روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گذاری شده است.

انتهای پیام//

برچسب ها: سیروان کوهی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار