رییس موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه گفت: بیش از نیمی از فارغ التحصیلان این موسسه در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۰۱۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶ 24 April 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا دکتر خلیل جلیلی از موسسه آموزش عالی سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه به عنوان بزرگترین مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی غرب کشور یاد کرد و افزود: در حال حاضر 1553 دانشجو در هشت گروه آموزشی و 29 کد رشته فعال در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در این موسسه مشغول تحصیل هستند.

وی به روند رو به رشد پذیرش دانشجویان در این موسسه اشاره کرد و افزود: برخلاف اغلب دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور که پذیرش دانشجو در آنها در سالهای اخیر سیر نزولی داشته، در موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش پذیرش داشته ایم که این امر نشان از اعتماد جامعه در سپردن آینده دانش‌آموزان خود به این موسسه برای ادامه تحصیل دانشگاهی است. 

وی افزود: از جمله دیگر افتخارت این موسسه قبولی 120 نفر از دانش آموختگان مؤسسه در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در سال گذشته بوده و این آمار نشان می‌دهد که 54 درصد فارغ التحصیلان یک سال گذشته موسسه توانسته اند در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش شوند که پذیرش نیمی از آنها در دانشگاه های دولتی بوده است.

جلیلی در ادامه در تشریح سایر فعالیت های موسسه، به فعالیتهای آن در حوزه پژوهش و فناوری اشاره کرد و افزود: در این زمینه حمایت ها و مشوق های ویژه ای برای مدرسان و دانشجویان موسسه در حمایت از طرح ها، پایان نامه ها، اختراعات و تولید محصولات فناورانه مصوب شده که خوشبختانه این امر دستاوردهای ارزنده علمی و فناوری بسیاری به همراه داشته است. 

جلیلی به دیگر امکانات و مزیت های این موسسه اشاره کرد و افزود: این مؤسسه علاوه بر برخورداری از فضا، امکانات و تجهیزات آموزشی، آزمایشگاهی و کارگاهی و حضور مدرسان مجرب، دغدغه مند و پرتلاش، توانسته با برنامه ریزی های آموزشی نوین و با کیفیت و نیز برنامه ریزی های پژوهشی هدفمند و بویژه برنامه های توانمندسازی، نقش کلیدی در تقویت کارآفرینی و اشتغال دانشجویان داشته باشد. 

وی خاطرنشان کرد: این مؤسسه به عنوان تنها مؤسسه آموزش عالی همجوار پارک علم و فناوری در کشور بستری را برای پرورش و هدایت صحیح دانشجویان به سمت کارآفرینی و اشتغال فراهم نموده است. 

جلیلی از مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه به عنوان مؤسسه ای پیش رو در اشتغال دانش آموختگان یاد کرد و افزود: یکی از فعالیت های موثر موسسه در تربیت دانشجویانی کارآفرین، توسعه حرفه ای توانایی هایی علمی و تخصصی دانشجویان متناسب با نیاز بازار کسب و کار تخصصی آنها در آینده است.

وی افزود: در راستای تحقق این هدف، معاونت آموزش وکارآفرینی این مؤسسه، کارآفرینی و توانمندسازی اشتغال را در چهار گام برنامه‏ ریزی کرده که گام اول و دوم این فرایند تنها طی یک سال تحصیلی با تغییر نگرش در شیوه اجرایی و تحول آموزشی در فرایند اجرای درس "کارآفرینی"، منجر به پرورش و معرفی 17 استارت آپ به زیست بوم فناوری استان شده است.

وی افزود: گام سوم این برنامه نیز از فروردین ماه امسال آغاز و گام پایانی آن نیز در زمستان امسال اجرایی می شود و اطمینان داریم که اجرای این دوره ها منجر به موفقیت دانشجویان در اشتغال و کارآفرینی در هر سه زمینه استخدام، خوداشتغالی و کارآفرینی خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار