فرمانده سپاه ناحیه جوانرود با گرامیداشت یاد و خاطره شهید حجازی گفت: شهید سردار حجازی مجاهد فی سبیل الله بود و خالصانه در تمام عرصه‌هایی که نیاز بود، حضور داشت.
کد خبر: ۱۱۰۱۳۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵ 19 April 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا سرهنگ «بهرام میرزایی» روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار سید محمد حجازی جانشین سابق نیروی قدس سپاه پاسداران در حسینیه سپاه ناحیه جوانرود، نشر معارف شهدا را از مصادیق جهاد تبیین عنوان کرد و افزود: در همین شهرستان جوانرود شهدای شاخصی داریم که باید با معرفی آنها به نسل جوان جهاد تبیین انجام دهیم.

وی اظهار داشت: شهداء شمع محفل بشریت هستند و گرامیداشت یاد و خاطره آن‌ها وظیفه اصلی همه ما است. البته اینکه بگوییم صرف گرامیداشت یاد و خاطره شهداء کافی است، یک سخن دقیق نیست چون ما باید علاوه بر گرامیداشت یاد و خاطره شهداء نسبت به ترویج معارف آن‌ها نیز کوشا باشیم.

امام جمعه جوانرود نیز با بیان اشعاری از سعدی و مولوی به نقش وحدت در زندگی مسلمانان اشاره کرد و گفت: حفظ وحدت و برادری نیاز امروز جامعه است.

ماموستا مُلا «احمد فخری» افزود: تا زمانی که مسلمانان و ملت ایران اسلامی در مسیر ولایت با حفظ وحدت انسجام حرکت کنند، جامعه آسیبی نخواهد دید.

شهرستان جوانرود ۳۴۴ شهید و ۷۲۰ جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

این شهرستان با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.

سردار سید محمد حسین حجازی در دوران دفاع مقدس مسئول اعزام نیرو به جبهه‌های جنوب، مسئول ستاد سپاه منطقه دوم کشور، جانشین فرمانده سپاه منطقه چهارم، جانشین فرمانده قرارگاه سلمان در جبهه‌های میانی و غرب، جانشین فرمانده قرارگاه قدس سپاه بود.

وی پس از پایان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران نیز در مسئولیت‌هایی همچون معاون هماهنگ‌کننده و معاون نیروی انسانی و همچنین فرماندهی نیروی مقاومت بسیج، رئیس ستاد مشترک سپاه و جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله (ع) تهران، معاون آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح مسئولیت سپاه در لبنان و جانشین فرمانده نیروی قدس قرار داشت.

سردار حجازی جانباز عالیقدر پس از سال‌ها مجاهدت و تلاش خستگی ناپذیر در عرصه‌های مختلف پاسداری از انقلاب و نظام اسلامی در ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ خورشیدی بر اثر عارضه قلبی به فیض شهادت نائل آمد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار