کد خبر: ۱۱۰۱۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۹ 17 April 2023

به گزارش تابناک مازندران ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل در گفت و گویی اظهار داشت:جزو ۳ دانشگاه کشور هستیم که پیوند مغز و استخوان انجام می‌دهیم, حدود ۲۱۰ میلیارد تومان از شرکت‌های بیمه‌ای مطالبه داریم

دکتر سیدعلی مظفرپور در نشست هیات‌رییسه دانشگاه علوم‌پزشکی بابل با استاندار مازندران:
جایگاه طبرستان در گذشته، جایگاه برجسته‌ای بود.
ابوالحسن ترنجی طبیب نامدار قرن چهارم، قبل ابن‌سینا و مولف کتاب علاج‌ اطفال از شهر دوران ساسانی ترنجه بوده که الان به منطقه رجه ( بندپی‌شرقی بابل) شهرت دارد.
دانشگاه علوم‌پزشکی بابل نخستین دانشگاه علوم‌پزشکی شمال کشور بوده که در سال ۱۳۶۲ شکل گرفته و سپس در سال ۶۵ دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان و پس از آن سال ۶۷ دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران تشکیل شد.
بالاترین رنک دانشگاهی تک شهرستانی را در کشور داریم و در کل رتبه ۱۸ را در کشور داریم.
در بحث فناوری، ۹۰ درصد پیشرفت داشتیم.
یک مرکز رشد گیاهان دارویی را در دانشگاه علوم‌پزشکی بابل شکل دادیم.
در بیمارستان رجایی بابلسر در طبقات ۷ و ۸ مرکز توریست درمانی در نظر داریم، در کنار این بیمارستان نیاز به هتل برای حضور همراهان توریست‌ها داریم.
درصد اشغال تخت ما متوسط ۷۵ درصد است که رقم بالایی محسوب می‌شود.
نزدیک ۲۱۰ میلیارد تومان مطالبه از شرکت‌های بیمه‌ای داریم.
بیمارستان ۱۲۰ تخت‌خوابی هوشمند امیرکلا با ۹۲ درصد پیشرفت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
دانشکده دندانپزشکی، بیمارستان نازایی فاطمه‌الزهرا، مرکز ۱۰۰ تخته دیالیز، نمایشگاه فرهنگی و... از جمله پروژه‌های در دست اقدام دانشگاه علوم‌پزشکی بابل است.
جزو ۳ دانشگاه کشور هستیم که پیوند مغز و استخوان انجام می‌دهیم.
ما عملا داریم غرب استان را پوشش می‌دهیم و یک‌سوم بیماران بستری ما، غیرمقیم هستند.
روز گذشته با حضور استاندار مازندران از پروژه‌های مرکز درمان تخصصی ناباروری فاطمه‌الزهرا(س) با پیشرفت ۹۲ درصدی، فاز دوم دانشکده دندانپزشکی با پیشرفت ۹۸ درصدی، سالن نمایشگاه فرهنگی با پیشرفت ۹۷ درصدی، سلامتکده طب سنتی با پیشرفت ۷۵ درصدی بازدید بعمل آمد.
همچنین در این جلسه دانشجویان به بیان مشکلات خود پرداخته و سیدمحمود حسینی‌پور (استاندار مازندران) نیز ضمن بازدید از خوابگاه دانشجویان، دستورات لازم جهت تجهیز و رفع مشکلات دانشجویان را صادر کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار