رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: روزانه حدود ۸۰ تن کشتار صورت می‌گیرد و مرغ گرم و مرغ منجمد نیز به مقدار نیاز در استان توزیع می‌شود.
کد خبر: ۱۱۰۰۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹ 15 April 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، علی صفری با بیان اینکه در استان مرکزی مشکلی برای تامین مرغ گرم و منجمد وجود ندارد، افزود: تلاش می‌کنیم با برنامه ریزی و نظارت مستمر بر واحدهای توزیع مرغ به اندازه نیاز مردم مرغ گرم و منجمد وارد بازار کنیم تا مشکلی در تامین مرغ در استان مرکزی وجود نداشته باشد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی عنوان کرد: برخی از مرغداری‌ها ادعا می‌کنند که با توجه به افزایش قیمت نهاده‌ها قیمت تمام شده مرغ بالاست بنابراین پیشنهاد افزایش مرغ به ستاد تنظیم بازار کشور داده شد.
صفری تصریح کرد: بعد از ماه مبارک رمضان پیشنهاد افزایش قیمت مطرح می‌شود که به معنای افزایش قیمت قطعی نیست بلکه فقط موضوع آن مطرح می‌شود تا بررسی‌ها صورت بگیرد.
وی ادامه داد: قیمت مرغ در استان مرکزی براساس اظهار مرغداران بالا نیست و طبق قیمت تمام شده عرضه می‌شود اما سعی کردیم پایین‌تر از قیمت تمام شده نیز عرضه کنیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با بیان اینکه مرغ منجمد بدون افزایش قیمت و به اندازه کافی در بازار وجود دارد، گفت: افزایش قیمت مرغ تا کیلویی ۱۰۰ هزار تومان مورد تایید نیست بلکه باید قیمت متعادل شود تا منافع مرغداری‌ها نیز تامین شود.
صفری افزود: در استان مرکزی حدود ۱۰۰ هزار تن در سال ظرفیت جوجه ریزی وجود دارد که اکنون حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد از این ظرفیت استفاده می‌شود بنابراین در صورتی که شرایط برای مرغداری‌ها فراهم شود میزان جوجه ریزی بالا است.
وی با اشاره به هزینه‌های مرغداری‌ها گفت: قیمت مرغ بستگی به شرایط ارز و همچنین نهاده‌ها دارد اما درخصوص کمبود مرغ، هیچگونه نگرانی در استان مرکزی وجود ندارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به حمایت‌های مختلف از مرغداری‌ها گفت: حمایت‌های مختلفی از این واحدها صورت گرفته که تسهیلات بانکی از جمله این حمایت‌هاست و هرساله در قالب تبصره‌های مختلف پرداخت می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار