مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج با بیان اینکه سطح زیر کشت گندم در شهرستان خنج نسبت به سال زراعی گذشته افزایش 160 درصدی داشته است، تصریح کرد: برآورد می شود امسال بیش از 22 هزار تن محصول از سطوح زیرکشت گندم این شهرستان برداشت شود.
کد خبر: ۱۱۰۰۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵ 15 April 2023

تابناک فارس به نقل از ایانا: علی علی پور با بیان اینکه سطح زیر کشت گندم در شهرستان خنج نسبت به سال زراعی گذشته افزایش 160 درصدی داشته است، تصریح کرد: برآورد می شود امسال بیش از 22 هزار تن محصول از سطوح زیرکشت گندم این شهرستان برداشت شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کار برداشت گندم از روزهای پایانی فروردین ماه در روستاهای فیدویه و گرمشت شهرستان خنج آغاز شده و تا اوایل خرداد ماه آتی نیز به طول می انجامد، اظهار کرد: انتظار می رود تعداد 80 دستگاه کمباین کار برداشت مزارع این شهرستان را به انجام رسانند.

وی با بیان اینکه دو مرکز خرید کورده و حومه با ظرفیت حدود 10 هزار تن کار خرید گندم کشاورزان شهرستان خنج را آغاز کرده اند، ابراز کرد: پیش از این با همکاری تعاونی روستایی و اداره غله عملیات آماده سازی مراکز خرید اعم از استاندارد سازی باسکول، ضدعفونی انبارها و محوطه، معرفی عوامل تشخیص و ذیحساب انجام گرفته است.

او با اذعان به اینکه 6 اکیپ از کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خنج کار نظارت بر عملیات برداشت گندم رصد و ارزیابی می کنند، بیان کرد: مدیریت برداشت مزارع و کنترل ریزش کمباین ها در مزارع از مهمترین موارد مورد توجه اکیپ های نظارتی است.

برچسب ها: برداشت ، گندم ، خنج
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار