بیماران مبتلا به ام.اس می توانند از سالانه 120جلسه فیزیوتراپی رایگان استفاده کنند.
کد خبر: ۱۱۰۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰ 12 October 2015
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز:  بیماران مبتلا به ام.اس که بیماری آن ها به اطلاع اداره بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی شیراز رسیده باشد، می توانند از سالانه 120 جلسه فیزیوتراپی رایگان استفاده کنند.

همچنین رئیس اداره بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه بیماری ام.اس نوعی بیماری مربوط به سیستم ایمنی بدن است، گفت: این بیماری با علایمی مانند عدم تعادل، خستگی، ضعف دست و پا، مشکل در بینایی نظیر تار شدن و دو بینی، بی حسی، سوزش موضعی و سرگیجه بروز پیدا می کند.

دکتر داوود حدادی افزود: افرادی که ابتلای آن ها به این بیماری توسط پزشک تشخیص داده شده باشد، می توانند با مراجعه به  اداره بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از خدمات در نظر گرفته شده برای این بیماری استفاده کنند.

وی تصریح کرد: انجام خدماتی مانند MRI رایگان سر و گردن، تهیه نوار چشم (VEP) در درمانگاه پوستچی و مراکز فوق تخصصی و 80بار کاردرمانی و گفتاردرمانی رایگان در طول سال، از جمله خدمات پیش بینی شده برای این بیماران است.

رئیس اداره بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: انجام دو بار آزمایش CBC رایگان در سال، دو بار چشم پزشکی و دو بار توانبخشی رایگان در سال نیز توسط این اداره به بیماران مبتلا به ام.اس ارائه می شود.

دکتر حدادی با بیان اینکه پوشش داروهای ایرانی برای بیماری ام.اس کاملا رایگان است و داروهای خارجی نیز از پوشش 60 درصدی بیمه برخوردار است، اضافه کرد: چهار مرتبه معاینه رایگان پزشک مغز و اعصاب در سال و دو بار معاینه رایگان متخصص قلب در سال نیز در همین راستا برای مبتلایان به بیماری ام.اس پیش بینی شده است.

رئیس اداره بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی شیراز دو بار معاینه رایگان اورولوژیست و دو بار معاینه رایگان توسط روانپزشک در سال را از دیگر خدمات پیش بینی شده برای بیماران مبتلا به ام.اس است.

وی ضمن تاکید بر جدی گرفتن علایم این بیماری و مراجعه به پزشک، از مبتلایانی که بیماری آن ها تشخیص داده شده است خواست تا برای دریافت این امکانات، به اداره بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی شیراز مراجعه کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار