جشن روزه اولی‌ها با حضور چهار هزار دانش‌آموز شیرازی در شبستان امام جواد (ع) حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۹۹۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳ 09 April 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: محمد خلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: مراسم جشن روزه اولی‌ها ویژه دانش‌آموزان پایه سوم دبستان در سراسر استان است؛ این مراسم به دلیل قداست و جایگاه خاص دختران و حرمتی که دختران در بین خانواده‌ها دارند تدارک دیده شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: امیدواریم این جشن به عنوان خاطره‌ای بسیار زیبا و به یاد ماندنی از رفتن به سمت روزه‌داری در ذهن دانش‌آموزان حک شده باشد.

عسکری اضافه کرد: مدیران و آموزگاران پایه سوم تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا این مراسم به نحو احسن برگزار شود. این مراسم که در سومین حرم اهل بیت (ع) با محوریت احمدبن موسی (ع) برگزار شد یک کار مشترک بود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس بر ضرورت تلاش برای استحکام نهاد خانواده تأکید کرد و گفت: یکی از ویژگی‌های برجسته این مراسم حضور دختران در کنار مادرشان است که این اتفاق خوب باعث پیوند عمیق بین مادر و دختر می‌شود. پیوندی که نبود آن در بسیاری از خانواده‌ها به عنوان یکی از خلأ‌های موجود است.

عسکری با بیان اینکه حدود هشت هزار نفر از دختران و مادران در این مراسم حضور داشتند، تصریح کرد: امروز با توجه به محدودیت فضا حدود چهارهزار دانش‌آموزان با مادرانشان که در مجموع هشت هزار نفر می‌شوند در این مراسم شرکت کردند؛ در این رویداد برنامه‌های متنوع و شاد اجرا شد؛ زیارت حرم شاهچراغ (ع)، زیارت شهدای دانش‌آموز، شرکت در برنامه‌های جنبی، نماز جماعت و افطار از مهمترین برنامه‌ها در این رویداد بود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار