نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، بر ضرورت حُسن خلق در کارهای فرهنگی تأکید کرد و گفت: امروز دشمن فرهنگ و باورهای پاک جوانان ما را هدف قرار داده است.
کد خبر: ۱۰۹۹۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹ 06 April 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا آیت الله «مصطفی علما» عصر روز چهارشنبه در دیدار شعرای استان با تبریک میلاد حضرت امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: آن چه باعث شده امام مجتبی (ع) در اندیشه‌ها و زبان‌ها جاری باشد، حسن خلق و اخلاق نیکوی آن امام بزرگ است.

وی با مهم دانستن شعر و اندیشه های شاعرانه گفت: امروز زبان شعر، زبان ماندگاری و نتیجه گیری است زیرا شعرا با قلم هنری خود بر جامعه تأثیر زیادی دارند.

آیت الله علما اظهار داشت: قرآن کریم خیلی مسایل را با زبان قصه بیان کرده است و از این قصه‌ها نتیجه گیری بزرگ می نماید، لذا شعر یکی از مواهب هدایت انسان است زیرا اندیشه ها در قالب هنر ماندگاری بیشتری دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه درباره شعرای بزرگ ایران عنوان کرد: مثنوی معنوی مولانا، دیوان حافظ، اشعار سعدی و دیگران که عرفان اسلامی را در قالب شعر بیان می‌کنند بسیار در تلطیف معنوی فضای جامعه موثر بوده اند.

وی افزود: شاعران در تربیت جامعه ما نقش بسزایی دارند زیرا با زبان شعر می‌توان اندیشه‌های پاک اسلامی و الهی را در جامعه و بخصوص در بین جوانان بسط و گسترش داد.

آیت الله علما تأکید کرد: یکی از اصرارهای مقام معظم رهبری اهمیت به جوانان و داشتن برنامه موثر برای آنها است و شاعران می‌توانند این مهم را برآورده کنند، زیرا نسبت به جوانان مسوولیت داریم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار