شهردار اراک گفت: خدمت رسانی به مردم و اجرای بدون توقف طرح های شهری توام با تلاش جهادی در دستور کار شهرداری اراک قرار دارد.
کد خبر: ۱۰۹۸۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۱ 03 April 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،علیرضا کریمی افزود:تقاطع غیرهمسطح میدان امام حسین(ع)، یکی از پروژه‌های مهم شهری در راستای توسعه زیرساخت‌های شهر است و اجرای این پروژه با هدف جداسازی فیزیکی مسیرهای ترافیکی، روان‌سازی ترافیک، تسهیل رفت‌وآمدها و بهبود شاخص ایمنی در حال انجام می باشد.
وی در ادامه با اشاه به اینکه این پروژه بزرگ شهری با پیشرفت ۸۲ درصدی و تلاش جهادی در حال انجام است، یادآورشد:آماده سازی محل فضای سبز داخل میدان، زیرسازی زیرگذر، ادامه تکمیل هندریل های مسیر پروژه، جدولگذاری مسیر زیرگذر، روسازی دور میدان برای اجرای عملیات آسفالت از جمله اقدامات در حال انجام در پروژه می باشد، همچنین اجرای دیوارهای نمایی مسیر زیرگذر پروژه نیز تکمیل شده است.
شهردار اراک با تاکید بر اینکه خدمت رسانی به مردم و اجرای بدون توقف طرح ها و پروژه های شهری با تلاش جهادی و اختصاص ۷۰ درصد از بودجه سال ۱۴۰۲ به بخش عمرانی، در دستور کار شهرداری قرار دارد، گفت:جنس فعالیت‌های عمرانی، ماندگار است چرا که آبادانی شهر را به‌دنبال دارد.
شهردار اراک اظهارداشت: از این پس نماهای طراحی شده ساختمان های ۶ طبقه مسکونی و بالاتر و تمامی ساختمان های عمومی و همچنین ساختمان های در مجاورت معابر ۱۸ متر و بیشتر و خیابان های شاخص سطح شهر،قبل از صدور پروانه ساختمانی می بایست در کمیته نما مورد بررسی و تأیید قرار گرفته و نمای ساختمان براساس طرح مصوب کمیته مذکور،احداث شود.
کریمی گفت:سیمای هر شهری انعکاسی است از فرهنگ و آداب و هویت حاکم بر جامعه، بر همین اساس و پیرو مصوبات کمیسیون ماده پنج مقرر گردید طرح نمای ساختمانها قبل از اجرا به تایید کمیته نما برسد.
وی یادآورشد:این بررسی ها بر اساس ضوابط مصوب و با دیدگاه های شهرسازی و فنی و معماری مورد بررسی قرار می گیرد.
شهردار اراک افزود: رسیدن به سطوح همخوان، هماهنگ، وحدت یافته در بدنه فضاهای شهری، ارتقا کیفی سیما و منظر شهری، توجه به اقلیم در امر نماسازی، حفظ هویت شهری، تلاش در راستای استفاده بهینه از منابع و تامین سلامت و رفاه ساکنین، ساماندهی سیما و منظر شهری و تلاش برای ایجاد شرایط مناسب زندگی در آنها، احیا فرهنگ معماری و شهرسازی غنی گذشته کشور، افزایش تعاملات اجتماعی و کوشش در راستای تنظیم جریان حیات مدنی، جلوگیری از بروز ناهماهنگی بصری و کارکردی در فضاها و فعالیت شهری از جمله اهداف تشکیل کمیته نما در شهردارری اراک می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار