سرپرست حوزه هنری استان اردبیل به ضرورت تقویت خلاقیت هنری کودکان با جهت‌دهی و تربیت مناسب کودک تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۹۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۲ 11 October 2015

به گزارش خبرنگار مهر،امیر رجبی صبح یکشنبه در بازدید از نمایشگاه نقاشی کودکان تصریح کرد: اینکه در اغلب تعلیمات به کودک مدل و الگوی هنری داده می شود، صحیح نیست و این موضوع مانع از رشد خلاقیت کودک خواهد شد.

وی افزود: دخالت در کار هنری کودک و القا و تحمیل سلیقه سیر تکامل ذهنی وی را به هم ریخته و مانع بروز و ظهور خلاقیت وی می شود.

سرپرست حوزه هنری استان با بیان اینکه کودکان در آثار هنری خود احساسات، نیازها و تمایلات خود را بیان می کنند، تاکید کرد: نهادهای فرهنگی و آموزشی باید نسبت به تربیت صحیح هنری کودکان اقدام کنند.

وی بسیاری از آثار هنری خلق شده توسط کودکان را با مشکل هدایت صحیح هنری دانست و تاکید کرد: در این میان تحمیل فکر از سوی مربی و بزرگسال در برخی آثار مشاهده می شود.

رجبی رفع بسیاری از مشکلات شخصیتی را منوط به تربیت صحیح فرد در دوران کودکی دانست و متذکر شد: در این میان مربیان و معلمان می توانند با ایجاد فضاهای آموزشی مطلوب اجازه شکل گیری شخصیت کودک را فراهم سازند.

سرپرست حوزه هنری برگزاری رویدادهای هنری از جمله نمایشگاه و مسابقات نقاشی و کاردستی را فرصتی برای شکوفایی استعدادها و خلاقیت کودکان دانست و تاکید کرد: علاوه بر این فرصتی فراهم می شود تا کودک به ارزیابی خود پرداخته و برای رشد بیشتر تلاش کند.

گفتنی است دومین نمایشگاه گروهی نقاشی کودک هنرجویان حوزه هنری اردبیل با ۸۰ اثر تا ۲۳ مهر ماه در محل ساختمان حوزه هنری واقع در سه راه نیروگاه، روبروی نیروگاه برق، پشت مدرسه شهید سقایی، دایر بوده و علاقمندان می توانند جهت بازدید از ساعت ۹ تا ۱۴ به این محل مراجعه کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار