15 روز مانده به پایان سال،بارش برف و باران در استان علاوه بر خوشحالی مردم نوید بهاری خوب را می دهد به صورتی که در 24 ساعت گذشته بیش از 8 میلیمتر باران در مشهد باریده است.
کد خبر: ۱۰۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۷ 06 March 2015

به گزارش تابناک،بارش باران طی روز گذشته و امروز موجب آبگرفتگی برخی معابر شد و در مناطق سردسیر استان از جمله محور ارتباطی تربت حیدریه-مشهد با بارش به شکل برف موجب کندی تردد خودرو ها در این محور شد.

رییس اداره پیش بینی سازمان هواشناسی خراسان رضوی در این رابطه اظهار کرد: بر اساس آخرین نقشه ها و مدل های هواشناسی استقرار و گسترش سامانه بارشی همراه با تقویت جریانات سرد شمالی طی ۲۴ ساعت آینده بر روی استان فعال است.

یحیی قائنی پور پیامد این سامانه را کاهش دما، افزایش ابرناکی، در غالب نقاط بارش باران و در نواحی سردسیر برف و باران عنوان کرد.

وی افزود: وزش باد نسبتاً شدید همراه با تشکیل مه و کاهش دید از جمله پیامد های این سامانه طی امروز و فردا است که از روز یکشنبه به طور موقت جوی پایدار بر روی استان حاکم خواهد شد.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته کوهسرخ با حداقل دمای ۵ درجه زیر صفر سردترین وشهرستان تایباد با حداکثر دمای ۱۸ درجه سلسیوس بالای صفر گرمترین شهرهای استان خراسان رضوی گزارش شدند.

وی ادامه داد: طی این مدت بیشترین میزان بارنگی از ایستگاه هواشناسی بردسکن و به میزان 25/1 میلیمتر و بیشترین سرعت وزش باد از بردسکن به مقدار۷۶ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

وی همچنین برای نواحی شمالی و مرکزی در اوایل وقت فردا آب و هوایی نیمه ابری تا ابری و مه آلود در برخی نقاط همراه با بارش برف و باران گاهی وزش باد نسبتا شدید و بتدریج با کاهش ابر پیش بینی کرد.

هوای سالم در مشهد

همچنین به دنبال بارش باران در مشهد از بعدازظهر پنجشنبه،شاخص آلودگی هوا در مشهد کاهش یافته و وضعیت کیفیت هوا در شرایط سالم قرار گرفت.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار