سازمان هواشناسی خراسان رضوی با صدور هشدار سطح زرد، نسبت به وقوع تندبادهای لحظه‌ای و بارش‌های رگباری در سطح استان هشدار داد.
کد خبر: ۱۰۹۸۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴ 28 March 2023

به گزارش تابناک رضوی، طبق تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی از شامگاه دوشنبه هفتم فروردین‌ماه سال ١۴٠٢ تا قبل از ظهر چهارشنبه نهم فروردین‌ماه، استان خراسان رضوی تحت تأثیر سامانه ناپایدار و بارش زا قرار دارد

هواشناسی خراسان رضوی اعلام کرد: طبق تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی از شامگاه دوشنبه هفتم فروردین‌ماه سال ١۴٠٢ تا قبل از ظهر چهارشنبه نهم فروردین‌ماه، استان خراسان رضوی تحت تأثیر سامانه ناپایدار و بارش زا قرار خواهد گرفت.

در این اطلاعیه آمده است: در صورت خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید و اختلال در ناوگان حمل‌ونقل، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری ازجمله سقوط بنرها و تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت به‌ویژه چادرهای مسافرتی و احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال آسیب به صنعت کشاورزی وجود دارد.

همچنین با توجه به افزایش گرادیان فشار هوا انتظار می‌رود برشدت وزش باد به‌ویژه در روز سه‌شنبه هفته جاری در سطح استان افزوده و در نواحی بادخیز گاهی وزش باد شدید با احتمال بروز خسارت پیش‌بینی می‌شود.

طبق این هشدار، با توجه به رگباری بودن بارش‌ها احتمال آب‌گرفتگی، ایجاد رواناب و سیلاب در برخی از نقاط استان وجود دارد.

در این اطلاعیه از شهروندان خواسته‌شده است: اطمینان از استحکام سازه‌های موقت به‌ویژه چادرهای مسافرتی اطمینان حاصل کنند و از عبور و مرور و پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهن‌سال پرهیز شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار