مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان:
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از اجرای طرح دوره بازآموزی امداد ونجات و شرکت ٨٠٠ نیروی امدادی در این طرح خبر داد و گفت: در ورودی شهرها ١٣ مقر جهت استراحت، ارائه خدمات و اطلاعات به مسافرین نوروزی ایجاد شده است.
کد خبر: ۱۰۹۶۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹ 12 March 2023
محمد باقر محمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: امسال به دلیل پوشش بیشتر حوادث جاده ای، تعداد پایگاه های طرح نوروزی افزایش یافت و ۲۴ پایگاه ثابت و سیار در مسیر جاده های پر خطر مستقر خواهند شد.
 
وی افزود: برای یادآوری و باز آموزی اطلاعات امدادگران و نجاتگران همچنین مرور آموزش هایی که در سال گذشته ارائه شده، طرح باز آموزی امداد و نجات را به صورت منطقه ای در قالب ۳ منطقه برگزار کردیم که حدود ۸۰۰ نیروی امدادی در دوره های این طرح  شرکت کردند و آموزش های لازم را دیده، ساماندهی و بازآموزی شدند.
 
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه خاطر نشان ساخت: در این طرح  به نوعی آموزش ها به روز رسانی شد و آموزش های جدید مربوط به دستگاه های خاصی که کاربرد فنی در امداد و نجات داشتند هم مجددا از طریق مربیان در هر سه منطقه به روز رسانی گردید. 
 
وی با اشاره به بروز عمده حوادث جاده ای در ٣۵ کیلومتری ورودی شهرها گفت: عمده تصادفات در این محدوده به این دلیل بروز می کند که رانندگان با نزدیک شدن به شهر خیالشان آسوده می شود و در رانندگی سهل انگاری می کنند و دچار حادثه می شوند. 
 
وی از مسافرین درخواست کرد  که در صورت بروز حادثه در هر مکانی با سامانه ۱۱۲ تماس بگیرند تا اولین و نزدیک ترین تیم جمعیت جهت امدادرسانی اعزام شود. 
 
محمدی تاکید کرد: علاوه بر پایگاه های امدادی، جمعیت هلال احمر ۱۳ مقر در مراکز ورودی شهر ها دارد که به معرفی اماکن تفریحی، زیارتی و آموزش کمک های اولیه می پردازند، جوانان و خیمه های نماز و فضای دوستدار کودک در این محل ها استقرار دارند و علاوه بر استراحت می توانند اطلاعات لازم را در خصوص شهر مقصد کسب کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار