معاون فرهنگی و رئیس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان فارس گفت: مرحله استانی مسابقات ملی مناظره دانشجویی، از دوشنبه هشتم اسفند در فارس آغاز می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۴۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸ 26 February 2023

تابناک فارس به نقل از ایسنا: محمدرضا غلامپور گفت: از روز دوشنبه هشتم اسفند، شاهد آغاز یازدهمین دوره از مسابقات مناظره دانشجویان با عنوان "نشان خواجه نصیرالدین طوسی) خواهیم بود.

او با بیان اینکه مسابقات مناظره دانشجویان، یک رویداد ملی است که 10 سال گذشته به همت سازمان دانشجویان ایران، برگزار شده است، گفت: فارس همواره در این رویداد ملی دانشجویی، جایگاهی در خور را کسب کرده است.

غلامپور هدف از برگزاری این رویداد را ایجاد و توسعه فرهنگ گفت و گو، آموزش و ارتقا تفکر خلاق و نقاد در میان دانشجویان و ... ذکر و اضافه کرد: یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری که همواره بر آن تاکید داشته اند ایجاد فضای گفت و گو و آزاد اندیشی در دانشگاه ها بوده است..

وی ادامه داد: مسابقات ملی مناظره که سالانه در سطوح استانی، منطقه‌ای و ملی برگزار می‌شود، با ایجاد فضای نقد و گفتمان دانشگاهی، ابزاری کارآمد برای حل مشکلات جامعه و ارائه راه‌حل توسط نخبگان دانشگاهی برای مواجهه با مسائل و شنیدن دغدغه جوانان است.

غلامپور یادآور شد: برگزیدگان مرحله استانی، سال آینده در مرحله منطقه‌ای شرکت خواهند کرد و سپس، گروه‌های دانشجویی برگزیده به مرحله ملی راه خواهند یافت.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی فارس گفت: سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی فارس در ششمین دوره از مسابقات مناظره دانشجویان در سطح ملی جزو برگزیدگان قرار گرفت و از این حیث تجربه ارزشمندی را دارد.

غلامپور توضیح داد: در مرحله یازدهم، هر مسابقه مناظره با سه داور که همگی از اعضای هیئت علمی جهاددانشگاهی و دانشگاه شیراز هستند، برگزار خواهد شد و امتیازدهی نیز براساس آئین‌نامه مشخصی انجام می‌شود.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی فارس، با بیان اینکه در یازدهمین دوره از رقابت‌های مناظره دانشجویی در این استان 8 تیم شرکت کرده‌اند، گفت: در این دوره از مسابقات تیم‌هایی از دانشگاه‌های شیراز، فرهنگیان، پیام‌نور، علوم قرآنی و ... با هم رقابت خواهند کرد.

غلامپور یادآور شد که مسابقات مناظره دانشجویی، از دوشنبه هشتم اسفند در محل دانشگاه شیراز آغاز به کار خواهد کرد و تا روز دهم اسفند ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار