حجت الاسلام محمدصادق محمدی لائینی:
خطیب نماز جمعه شهرستان نکا گفت: «سفر رئیس جمهور به چین» موجب خشم دشمن شد که دستاوردهای خوبی برای ایران داشت، زیرا آنان نمی خواهند که کشورها با ایران رابطه داشته باشند و می خواهند جمهوری اسلامی پیشرفت نکند و نباشد، بطوریکه، یکی از سران آمریکا گفت: ما از رابطه بین ایران و چین به شدت نگران هستیم.
کد خبر: ۱۰۹۳۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷ 24 February 2023

به گزارش تابناک مازندران، نماز جمعه امروز مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۵ با حضور پرشور نمازگزاران شهرستان نکا، به امامت حجت الاسلام محمدصادق محمدی لائینی برگزار شد. 

خطیب جمعه شهرستان نکا در آغاز خطبه اول، ضمن سفارش خود و نمازگزاران به تقوای الهی با بیان حدیثی از امیرالمومنین علی(ع) گفت: هیچ زاد و توشه ای مانند تقوا نیست و همه ما راهی سفری هستیم که بازگشتی ندارد و این سفر، زاد و توشه ای می خواهد که به فرموده آن حضرت، تقوا و پرهیزکاری است.

حجت الاسلام محمدصادق محمدی لائینی با بیان اینکه، از جمله درسهایی که می توانیم از مکتب اهل بیت مخصوصا امام حسین(ع) بگیریم، «درس تربیت و ادب» است تصریح کرد: یعنی «رعایت حقوق و حدود هر چیز و هر کس» و ادب در مورد مکان و زمان، شرایط مخصوص به خود دارد.

وی افزود: طبق فرمایش حضرت علی(ع) «هیچ میراثی مثل ادب نیست»، از ایشان سوال کردند: علم بهتر است یا مال؟ فرمود: «علم بهتر است، چرا که علم تو را حفظ می کند و در حالی که تو مال و ثروت را حفظ می کنی» و دیگر اینکه «علم و دانش، با انفاق کردن زیاد می شود در حالی که مال و ثروت با بخشیدن و عطا کردن، کم می‌شود».

خطیب نماز جمعه شهرستان نکا به روایت دیگری از حضرت علی(ع) اشاره کرد که فرمودند: سه چیز را به فرزندان خود یاد بدهید؛ «اول اینکه پیامبر(ص) را دوست داشته باشند» ، «دوم اینکه اهل بیت پیامبر(ص) را دوست داشته باشند» و «سوم اینکه با قرآن آشنا و مأنوس شوند» و آن حضرت به پسرش امام حسن(ع) خطاب می کند و می فرماید: پسرم! من تمام وظایف پدری را در حق تو انجام دادم و به خوبی تو را تربیت کردم...

محمدی لائینی با اشاره به سالروز تولد امام حسین(ع) و ضمن گرامیداشت این روز گفت: هرگز اتفاق نیفتاد که امام حسین(ع) یک قدم از امام حسن(ع) جلوتر راه برود و جلوی او هیچ وقت به سوال کسی جواب نمی داد. امام باقر(ع) فرمود: هر وقت امام حسین(ع) و محمد حنفیه کنار هم بودند، محمد حنفیه هیچ هم وقت مراعات بزرگتر بودن امام حسین(ع) را کنار نمی گذاشت و این است درس ادب که از مکتب اهل بیت فرا می گیریم.

وی در آغاز خطبه دوم، ضمن توصیه به تقوا و پرهیزکاری، اعیاد شعبانیه را به نمازگزاران تبریک و تهنیت گفت و با اشاره به میلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار تصریح کرد: سپاه از روز اول، در خدمت نظام و انقلاب بوده است و به عنوان یک نیروی مخلص و مقتدر، در تمام عرصه های نظام، پاسداری کرد.

خطیب نماز جمعه شهرستان نکا گفت: اینکه آمریکا و اصحابش، سپاه را در لیست تروریستها قرار دادند، این کار آنها نشانه این است که سپاه در خط اسلام واقعی و نظام است بطوریکه در داخل آمریکا بسیاری از دانشمندان، این اقدام را محکوم کردند.

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به روز جانباز گفت: جانبازان یادگاران دوران دفاع مقدس و برای ما بسیار عزیز و محترم هستند و حق بزرگی بر گردن نظام دارند و آنان نباید به بوته فراموشی سپرده شوند چراکه رهبر معظم انقلاب فرمود: «ملت ایران باید به جانبازان به عنوان الگوهای مقاومت ارج بنهد».

وی به حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن اشاره کرد و گفت: این حرکت عظیم مردم، دشمن را بسیار عصبانی کرد چراکه هزینه های زیادی جهت جلوگیری از حضور مردم کرد اما سرش به سنگ خورد و امیدش به ناامیدی تبدیل شد و به همین دلیل، تحریم ها را افزایش داد و مطمئن باشید آنان در رنج هستند.

خطیب نمازجمعه شهرستان نکا، عامل بعدی را که موجب خشم دشمنان شد، «سفر رئیس جمهور به چین» دانست که دستاوردهای خوبی برای ایران داشت، زیرا آنان نمی خواهند که کشورها با ایران رابطه داشته باشند و می خواهند جمهوری اسلامی پیشرفت نکند و نباشد بطوریکه، یکی از سران آمریکا گفت: ما از رابطه بین ایران و چین به شدت نگران هستیم.

خبر: الهام زارعی.  

 

 

 

سفر رئیس جمهور به چین موجب خشم دشمن شد
سفر رئیس جمهور به چین موجب خشم دشمن شد  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار