مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با اشاره به وجود ۵ هزار و ۸۰۰ مدرسه در استان گفت: یک هزار و ۵۰۰ مدرسه معادل ۲۸ درصد از مدارس استان خوزستان به تخریب و بازسازی نیاز دارند.
کد خبر: ۱۰۹۳۱۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹ 19 February 2023

محمد سعیدی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وجود ۴۶۰ مدرسه سنگی با یک هزار و ۲۴۰ کلاس سنگی در استان خوزستان، اظهار کرد: با اجرای طرح حذف مدارس سنگی از سال ۹۹، در تلاش هستیم که این مدارس را تا سال آینده به مدارس ساختمانی تغییر دهیم.

وی افزود: از این تعداد، تاکنون ۳۴۴ کلاس درس جایگزین شده و هم‌اکنون نیز ساخت ۲۶۱ کلاس درس سنگی در دست اجرا است و اعتبار مورد نیاز این پروژه‌ها ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با اشاره به اجرای طرح شهید پناهی در خوزستان، بیان کرد: این طرح که در راستای حذف مدارس سنگی با جمعیت بیش از ۱۰ نفر در حال اجرا است، از مهرماه امسال شروع شده و تا تیرماه سال آینده ادامه دارد و در این مدت ۳۳ کلاس درس شناسایی شده است.

سعیدی‌پور با بیان اینکه کمتر از ۱۰ درصد مدارس خوزستان خطر آفرین هستند، افزود: ۵ هزار و ۸۰۰ مدرسه در خوزستان وجود دارد که یک هزار و ۵۰۰ مدرسه معادل ۲۸ درصد از این مدارس به تخریب و بازسازی نیاز دارند.

وی با اشاره به سرانه فضای آموزشی در خوزستان بیان کرد: سرانه کنونی آموزشی در خوزستان ۵.۰۲ مترمربع و میانگین کشوری آن ۵.۲۰ است که تلاش داریم با ساخت بیش از یک هزار کلاس تا سال آینده، سرانه آموزشی استان خوزستان را به ۵.۴۲ مترمربع افزایش دهیم.

سعیدی پور در خصوص تجهیزات سرمایشی مدارس نیز با بیان اینکه تاکنون سه هزار کولر بین مدارس خوزستان توزیع شده است، گفت: در خوزستان به سیستم سرمایشی بیش از سیستم گرمایشی نیاز است و برای بهبود شرایط در این بخش نیاز است که سه هزار کولر دیگر نیز توزیع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار