معاون بهبود تولیدات دامی استان کرمانشاه
معاون بهبود تولیدات دامی استان کرمانشاه از عرضه مرغ کمتر از قیمت مصوب در بازار خبر داد و گفت: برای شب عید مشکلی جهت تامین مرغ نداریم.
کد خبر: ۱۰۹۲۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰ 16 February 2023

سیروس نوروزی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: با توجه به همزمانی ایام نوروز و ماه مبارک رمضان از پاییز برنامه ریزی ها برای این ایام صورت گرفت.

وی افزود: جوجه ریزی ها مازاد برنیاز استان بوده و تا پایان ماه مبارک رمضان کمبودی نخواهیم داشت
در واقع جوجه ریزی های امروز ۴۵ روز آینده به بازار خواهد آمد و در حال حاضر بالغ بر ۲ میلیون قطعه جوجه ریزی داشتیم، حجم بسیار زیادی هم مرغ منجمد و ذخیره داریم که تولیدات داخل هستند به این ترتیب مشکلی برای تأمین گوشت برای ایام عید و ماه مبارک رمضان نخواهیم داشت.

معاون بهبود تولیدات دامی استان کرمانشاه درباره چالش های موجود برای مرغداران تصریح کرد: تنها مشکل متضرر شدن مرغداران است، با توجه به اعلام قیمت های ارز ترجیحی و بررسی های انجام شده مبلغ پرداختی برای مصرف کننده ۶٣ هزارتومان می باشد اما مرغداران چند ماه است که مرغ را کمتر از قیمت مصوب به بازار عرضه می کنند و ما را در مسیر تامین گوشت استان همراهی می کنند که جای تقدیر دارد.

نوروزی در خصوص صادرات مرغ مازاد تاکید کرد: بحث صادرات را هم در دستور کار قرار دادیم تا مرغداران بیش از این آسیب نبینند و به بستر تولید آسیب وارد نشود، دو جلسه با طرفین عراقی برگزار و گفتگوهای لازم انجام شد، طرفین عراقی مایل به خرید هستند اما باید مقدمات کار فراهم شود.

وی گفت: ما پیگیریم راه صادرات را باز کنیم و مرغداران بتوانند مرغ را با حداکثر ظرفیت تولید و اشتغال و گردش مالی تولید کنند و مرغ مازاد هم صادر شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار