عصر امروز؛
آیین بزرگداشت استاد سعید تشکری، نویسنده فقید مشهدی با حضور خانواده و جمعی از شاگردان ، علاقه‌مندان و مسئولان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۲۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱ 15 February 2023

به گزارش تابناک رضوی، آیین بزرگداشت استاد سعید تشکری نویسنده و هنرمند فقید مشهدی همزمان با ایام نخستین سالگرد درگذشت وی و با حضور خانواده و جمعی از شاگردان ، علاقه‌مندان و مسئولان در قالب نهمین نشست «عصر داستان» در مشهد برگزار می‌شود.

کتاب «طرح آهی از ماه» شامل درس‌گفتارهای سعید تشکری و کتاب «مرجانی‌ها» شامل ۱۲ داستان رضوی در این مراسم رونمایی می‌شود.

خوانش بخش‌هایی از نمایشنامه «هفت دریا شبنمی» به قلم استاد سعید تشکری، پخش کلیپ زندگی‌نامه استاد، بیان خاطرات از سوی شاگردان نیز از دیگر بخش‌های این مراسم خواهد بود.

در این مراسم همچنین نصرالله قادری، نویسنده و کارگردان مطرح کشور نیز به عنوان مهمان ویژه حضور خواهد داشت.

آیین بزرگداشت استاد سعید تشکری نویسنده و هنرمند فقید مشهدی پنجشنبه ۲۷ بهمن ساعت 17 و 30 دقیقه در محل نگارخانه رضوان واقع در خیابان کوهسنگی ۱۷ برگزار می‌شود.

سعید تشکری، نویسنده، منتقد، کارگردان و رمان‌نویس برجسته کشورمان متولد 1342 بود که 19 بهمن‌ماه سال گذشته پس از سال‌ها مبارزه با بیماری MS از دنیا رفت و در حرم مطهر رضوی به خاک سپرده شد.

«ولادت»، «پاریس‌ پاریس»، «بارِ باران»، «غریب قریب»، «مفتون و فیروزه»، «هرایی»، «هندوی شیدا»، «پاکان و الماس»، «آبی‌ها»، «موقف»، «اوسنه گوهرشاد»، «دورتاب»، «سیمیا»، «آرتیست»، «پريزاد»، «شاه بهار» و «دورگه» برخی از آثار زنده‌یاد سعید تشکری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار