نمايشگاه‌های بهاره هر سال در شهرستان‌هاي استان‌های خراسان برگزار می‌شود تا دسترسي مردم به لوازم و کالاهاي مورد نياز عيد، با بهای مناسب تسهیل شود.
کد خبر: ۱۰۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸ 06 March 2015

به گزارش تابناک خراسان ، امسال نیز نمایشگاه‌های استقبال از نوروز در 8 شهرستان خراسان شمالی ( به جز شهرستان هاي گرمه، جاجرم و فاروج) و 23 شهرستان خراسان رضوی و همه شهرهای خراسان جنوبی ( به جز خوسف و درمیان ) برگزار می‌شود.

بنا براین گزارش برگزاری نمایشگاه‌های بهاره در ۲۳ شهرستان خراسان رضوی(مشهد و سبزوار هر کدام دو نمایشگاه) و با حدود ۲۷۰۰ غرفه و درحالیکه نرخ گذاری کالاهای این نمایشگاهها توسط کمیته نرخ گذاری از حدود ۱.۵ ماه قبل آغاز شده است از جمله خبرهای خوش روزهای سرد اسفند دراین استان است.

نمایشگاه های بهاره امسال در آستانه نوروز در خراسان رضوی در حالی دایر می شود که بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی راه اندازی این عرصه عرضه کالاها و اتاق اصناف و ناظران دانشگاه علوم پزشکی، دامپزشکی و تعزیرات حکومتی نیز به منظور رسیدگی به شکایات در محل حاضر می‌باشند.

همچنین نمايشگاه بهاره بجنورد در محل دائمي نمايشگاه بين المللي این استان شامل انواع کالاهاي پوشاک، خواربار، آجيل و شيريني، کيف و کفش و با بیش از 350 غرفه آغاز شده درحالیکه کالاهاي ارائه شده در این نمايشگاه 10 روزه با 10 تا 15 درصد تخفيف نسبت به بازار ارائه مي شود.

نمايشگاه ‌های بهاره خراسان جنوبی نیز که امسال در فضاهای مسقف برپا میشود در بيرجند با بيش از 100غرفه در دو سالن پيش بيني و علاوه بر آن تعدادي غرفه هم براي عرضه اقلام تنظيم بازارو پروتئين مانند مرغ و گوشت، جانمايي شده است.

ضمن اینکه امسال با توجه به اجرای قانون انتزاع، تامین و توزیع اقلام پروتئینی و میوه شب عید به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده و شرکت پشتیبانی امور دام ذخایر بسیار مناسبی از گوشت مرغ منجمد دارد که مقرر شده در تمام فروشگاه‌های بزرگ و تعاونی‌های کارگری و کارمندی و شبکه صنفی که تمایل به توزیع داشته باشند به قیمت مصرف کننده در شهرستانها عرضه ‌شود.

نمونه ای از نمایشگاهی پرمخاطب در چناران

مردم شهرستان چناران در 75 کیلومتری مشهد به همراه سایر هموطنان ایرانی در اقصا نقاط کشور در حالی به استقبال بهار و سال نو می روند که بسیاری از آنها به ویژه دهک های پایین جامعه از تورم و گرانی اجناس و مایحتاج ضروری زندگی خود به ستوه آمده اند و هنوز نتوانسته اند تورم صفر درصد بهمن ماه را لمس کنند.

اما در این میان اقدامات ارزنده ای انجام شده است که می تواند مرهمی التیام بخش بر سینه سوخته پدرانی باشد که هنوز نگران‌اند که آیا می توانند از پس خرید مایحتاج شب عید خانواده خود برآیند یا نه؟

ایجاد فروشگاه های بهاره که هرساله با استقبال خوب مردم همراه بوده است یکی از این اقدامات می باشد و در شهر چناران بیش از ۹۰ تولید کننده، عمده فروش و خرده فروش، محصولات خود را در این نمایشگاه عرضه کرده اند. و با توجه به استقبال خوب مردم در سالهای گذشته، استراتژی فروش زیاد با سود کم به صرفه بوده و نتیجه آن علاوه بر سود عرضه کنندگان، رضایت مصرف کنندگان را نیز به همراه داشته است چراکه علاوه بر در دسترس بودن انواع محصولات ، در بیشتر مواقع کالاها با قیمتیی کمتر از فروشگاه های سطح شهر عرضه می شوند.

در برخی از این غرفه ها تولید کنندگان با حذف واسطه ها ، اقدام به عرضه مستقیم محصولات خود کرده اند که این امر سبب کاهش قابل توجهی در سطح قیمت ها شده است.

به گزارش تابناک به نقل از خبرنگار ندای چناران که در روز اول آغاز به کار این نمایشگاه در آن‌جا حضور یافته و شاهد ازدحام مراجعان بوده ، نظارت دقیق بر تولید کنندگان وعرضه کنندگان منصف کالاها و تامین نیازهای مصرف کنندگان شکفتن لبخند رضایت مردم را منجر می‌شود.

همچنین در مصاحبه های میدانی با برخی از غرفه داران ، بررسی قیمت های محصولات عرضه شده و میزان تخفیف آنها در مقایسه با قیمت های مصوب در فروشگاه های سطح شهر شامل موارد زیر است.

البسه : ۱۰ الی ۲۰ درصد تخفیف

برنج و روغن: ۱۰ الی ۲۰ درصد تخفیف

انواع شکلات: ۲۰ الی ۴۰ درصد تخفیف

کفش: در برخی غرفه ها ۳۰ الی ۴۰ درصد تخفیف

ران گوسفندی : قیمت در بازار ۲۹ هزار تومان و در نمایشگاه ۲۶ هزار تومان

مرغ گرم : قیمت در بازار ۸۲۰۰ و در نمایشگاه ۷۶۰۰

ماهی تیلابیلا : قیمت در بازار ۲۷ هزار تومان و در نمایشگاه ۲۱هزار تومان

مرغ منجمد : قیمت در بازار ۶ هزار تومان و در نمایشگاه ۵۸۰۰ تومان

گوساله: : قیمت در بازار ۲۹ هزار تومان و در نمایشگاه ۲۶ هزار تومان

تخم مرغ : قیمت در بازار ۴ هزار تومان و در نمایشگاه ۳۶۰۰ تومان

سیب : قیمت در بازار ۲۸۰۰ تومان و در نمایشگاه ۲۲۰۰ تومان

تامسون : قیمت در بازار ۳۵۰۰ تومان و در نمایشگاه ۳ هزار تومان

قیمت‌های مناسب و کیفیت متناسب و امکان توزیع مستقیم و حذف واسطه ها با تبعیت و اجرای الگوی فروشندگی هوشمند و با شعار "سود کمتر فروش بیشتر" در فروشگاه‌های بهاره، از مهمترین اهداف راه اندازی چنین نمایشگاههایی به نظر می‌رسد که انتظار می‌رود با تقویت چنین نمونه‌های پرمخاطبی شاهد استقبال هرچه بیشتر مردم از این فروشگاه‌ها در سراسر کشور باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار