تابناک هرمزگان// جلسه برنامه ریزی و هماهنگی اقدامات مقابله با موج جدید کرونا در شبکه بهداشت و درمان رودان برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۸۶۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴ 11 January 2023

به گزارش تابناک از هرمزگان//جلسه برنامه ریزی و هماهنگی اقدامات مقابله با موج جدید کرونا در شبکه بهداشت و درمان رودان برگزار شد .

دکتر عباس علیمراد : مهمترین کار برای دوری از آسیب‌های موج جدید کرونا ، دریافت دوز یادآور واکسن کرونا در کنار استفاده از ماسک، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی است.

جلسه برنامه ریزی و هماهنگی اقدامات مقابله با موج جدید کرونا به ریاست دکتر علیمراد مدیر شبکه بهداشت و درمان رودان و با حضور صالحی مدیر بیمارستان امام علی (ع) و مسئولان واحدهای ستادی در دفتر مدیریت شبکه برگزار شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان رودان در این جلسه با یادآوری مشکلات و مصائب فراوانی که در دوره شیوع کرونا گریبانگیر مردم و بخش بهداشت و درمان بود اظهار داشت : با شناسایی زیرسویه‌های جدید ویروس کرونا در کشورمان، در حالی که مشخص نیست شیوع این زیرسویه‌ها منجر به شکل گیری چه وضعیتی خواهد شد ، نگرانی‌ها در این باره اوج گرفته و بازگشت برخی تدابیر سابق را لازم کرده است .

وی افزود: بر اساس اطلاعات محدودی که از سویه جدید اومیکرون XBB وجود دارد این سویه از لحاظ بالینی بسیار شبیه سویه اومیکرون است و ازنظر مسری بودن و گسترش آن در جامعه می‌تواند مثل سویه اومیکرون توسعه وسیعی را در سطح جامعه ایجاد کند.

دکتر علیمراد با ذکر این نکته که در موج هشتم بحران کرونا با ۴ زیرسویه xbb درگیر هستیم، تاکید کرد: اگر می‌خواهیم که موج هشتم همانند موج هفتم در زمان کوتاه و با کمترین آسیب به پایان برسد باید همه افراد بالای ۱۸ سال دوز یادآور واکسن کرونا را دریافت کنند و در کنار آن تمامی گروه‌های سنی زدن ماسک را جدی بگیرند و از ایجاد تجمع و حضور در جمع‌های شلوغ اجتناب کنند.

همچنین در این نشست توصیه هایی برای آمادگی واحدهای بهداشتی و درمانی و بیمارستان امام علی (ع) رودان جهت مدیریت پیک احتمالی کرونا ارائه و تبادل‌نظر و تصمیم‌گیری های لازم انجام شد .

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار