رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه در سفر ۲۳ تیرماه رییس جمهور به استان کرمانشاه هزار میلیارد تومان اعتبار برای حوزه سلامت استان مصوب شد، گفت: پروژه‌های مربوط به مصوبات این سفر اکنون با روند مطلوبی در سطح استان در دست اجرا است.
کد خبر: ۱۰۸۶۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۳ 10 January 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا  «قباد محمدی» روز دوشنبه در نشستی خبری با بیان اینکه پروژه های خوبی در این سفر به تصویب رسید و می تواند حوزه سلامت استان را متحول کند، افزود: یکی از مهمترین این مصوبات ساخت ۱۰۶ خانه بهداشت و مرکز بهداشت در مناطق محروم استان است که این پروژه فعال و در دست اجرا است.

وی ساخت بیمارستان در سه شهرستان ثلاث باباجانی، روانسر و دالاهو را از دیگر پروژه های مصوبات سفر رییس جمهور به استان اعلام کرد و گفت: هر سه پروژه اکنون فعال است و ساختمان بیمارستان ثلاث باباجانی اوایل سال آینده به اتمام می رسد و ساختمان روانسر و دالاهو نیز ۲ تا سه سال آینده تمام می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه یکی از مشکلات مردم شهرستان ثلاث باباجانی را نداشتن بخش دیالیز و مراجعه به شهرستان های همجوار دانست و توضیح داد: دستگاه دیالیز برای استفاده مردم شهرستان خریداری و نصب شده و متخصص داخلی نیز در این شهرستان فعال است و مردم دیگر نیازی به شهرستان های همجوار برای مشکلات دیالیز ندارند.

محمدی دیگر پروژه مهم مصوبه سفر رییس جمهور به استان را بیمارستان رادیوتراپی یا شیمی درمانی اعلام کرد و افزود: این بیمارستان بزرگترین و مجهزترین مرکز درمان بیماران سرطانی کشور است که با روند مطلوبی در دست ساخت است و تا پایان امسال عملیات عمرانی و ساخت و ساز آن به پایان می رسد.

وی با بیان اینکه این بیمارستان سال آینده تجهیز می شود، گفت: دستگاه های شیمی درمانی و تجهیزات تخصصی و مدرنی برای این بیمارستان در نظر گرفته شده است به طوری که در سطح کشور بی نظیر است و مشابه آن تنها در چند مرکز کشور وجود دارد.

این مقام مسوول دانشگاه علوم پزشکی استان، تکمیل دانشکده دندانپزشکی را از دیگر پروژه های فعال اعلام کرد و افزود: این پروژه از سال ۱۳۹۰ شروع شده و تاکنون به اتمام نرسیده اما اکنون با روند خوبی در دست اجرا است و برای مهرماه سال آینده به بهره برداری می رسد و دانشجو در آن مستقر می شود.

محمدی، ساخت دانشکده پزشکی در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع را از دیگر پروژه های فعال استان اشاره کرد و تصریح کرد: این پروژه با ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار فعال است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه به تکمیل اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) اسلام آباد غرب و کرمانشاه و اورژانس بیمارستان های امام رضا (ع) و طالقانی شهر کرمانشاه نیز به عنوان پروژه های فعال دانشگاه اشاره کرد و گفت: این پروژه ها نیز سال آینده به بهره برداری می رسد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار