جمعی از شاعران ایلامی در عصر شعر جان‌فدا آخرین سروده‌های خود را در رثای سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی ، قرائت کردند.
کد خبر: ۱۰۸۵۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲ 05 January 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ در این مراسم شاعران عباس صیدی، نورالدین نورالهی، یوسف رستمی، زینب فرضی، صغری ناصری، قدرت ملکی، زیبا یوسفی، حمزه اولاد، حیدر حسین نیا و اسلام انصاری‌فر آخرین سروده‌های خود را تقدیم به سردار دل‌ها کردند.

اجرای نماهنگ عباس زمان توسط علی شکربیگی و اجرای سرود توسط گروه سرود حوزه هنری ایلام به سرپرستی "علی شوهانی‌نژاد" بر اساس شعری از فرهاد شاهمرادیان در وصف حاج قاسم، از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

در این برنامه از خانواده های شهیدان مدافع امنیت، شهید رستم نادی، شهید غلامرضا غیاثی و نیز شهید مدافع حرم حشمت سهرابی تجلیل شد.

در ابتدای این برنامه علی هوشمند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در این مراسم اظهار کرد: همه ما آمده‌ایم تا شعر و شعور را در وصف بزرگ‌مردی به کار بگیرند که خود بخش بزرگی از ادبیات مقاومت و پایداری است.

وی گفت: هر چند پیدایش و رشد و نمو این ادبیات با انقلاب اسلامی دفاع مقدس است اما یکی از قله‌های رفیع آن دفاع از حرم است.

هوشمند با اشاره به نقش تاثیر گذار این شهید در عرصه‌های فرهنگی، از حضور شاعران و هم‌افزایی دستگاه‌ها در اجرای این مراسم تقدیر کرد.

جمال اسدی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز در این مراسم با اشاره به سخن شهید سلیمانی که "من سرباز ولایت و نظام و ملت عزیزتر از جانم هستم"، گفت: مردم قدر سربازان و خدمتگزاران خود را می دانند و راه شهید سلیمانی پر رهرو است.

اجرای نمایش خیابانی "بلادعوه" به نویسندگی و کارگردانی مصطفی کولیوندی از هنرمندان تئاتر استان، پایان بخش این مراسم بود./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار