کمیته علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز اعلام کرد: طی چند هفته آینده آمار ابتلا به کرونا افزایش خواهد داشت اما با توجه به رفتار این ویروس و واکسیناسیون انجام شده انتظار می‌رود اکثر مبتلایان به صورت سرپایی درمان شوند و مانند موج‌های اول تا سوم شاهد آمار بالای مبتلایان بستری نباشیم.
کد خبر: ۱۰۸۵۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹ 03 January 2023

به گزارش «تابناک البرز» دکتر علیرضا سلیمانی، متخصص عفونی و عضو کمیته علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز در ابتدای جلسه پانزدهمین کمیته علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز که با حضور اعضای علمی، معاونین درمان، غذا و دارو، آموزشی، رییس اورژانس البرز، رییس حوزه ریاست دانشگاه و کارشناسان و مدیران مربوطه برگزار شد، گفت:چند هفته‌ای است که سویه جدید اومیکرون در کشورهای اروپایی و آمریکا و همچنین چین و ژاپن آغاز شده و در کشور ژاپن مرگ و میر بر اثر کرونا به ۳۰۰ نفر رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر کشورمان و استان البرز در فاز پیشگیری قرار دارد و اگر رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک و تزریق همگانی دوز یادآور انجام نشود احتمال دارد ما نیز مانند کشورهای دیگر در چند هفته آینده با پیک ابتلا به این سویه جدید کرونا رو به رو شویم.

وی افزود: تشخیص این سویه جدید اومیکرون تنها با آزمایش‌های تخصصی امکان پذیر است اما علائم آن مانند علایم اومیکرون مشاهده شده است.

این متخصص عفونی ادامه داد: تا این لحظه با علایمی که سویه جدید این ویروس از خود نشان داده است همان پروتکل های تشخیصی و  درمانی، مانند سویه اومیکرون خواهد بود.

وی تاکید کرد:  علایم این ویروس شدید نخواهد بود ولی سرعت سرایت و همه گیری آن زیاد است  و به تبع آن تعداد افراد زیادی از جامعه مبتلا خواهند شد که در این بین گروه‌های پر خطر در معرض آسیب بیشتری خواهند بود.

وی خاطر نشان کرد: تنها را پیشگیری و کنترل این سویه جدید، رعایت مجدد پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و تزریق واکسن یادآور است.

آموزش و برگزاری جلسات توجیحی ویژه پزشکان عمومی و تخصصی در استان 

دکتر شهروز یزدانی، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی البرز بر بازبینی و ابلاغ مجدد پروتکل های درمانی به مراکز درمانی و پزشکان عمومی و متخصص تاکید کرد و افزود: با توجه به رفتار این ویروس و واکسیناسیون انجام شده انتظار می‌رود  اکثر مبتلایان به صورت سرپایی درمان شوند و مانند موج‌های اول تا سوم شاهد آمار بالای مبتلایان بستری نباشیم.

تدابیر دارویی در کنترل و مدیریت سویه جدید اومیکرون سنجیده شده است

 دکتر نفسیه خسروی، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی البرز به ظرفیت ها و نیازسنجی دارویی و تجهیزاتی مراکز درمانی اشاره کرد و افزود: نیازسنجی از تمامی مراکز درمانی نسبت به  اقلام دارویی و محافظتی در استان انجام خواهد شد تا در صورت پیک این بیماری مشکلی از بابت دارو نداشته باشیم.
وی بر مدیریت صحیح و مصرف منطقی دارو در مراکز درمانی تاکید کرد و خاطر نشان کرد: تدابیر لازم در حوزه دارو، مواد ضد عفونی کننده، اقلام محافظت فردی در بیمارستان ها سنجیده شده است.

تمامی  بیمارستان‌ها در استان بیماران با علایم کرونا را پذیرش می‌کنند

دکتر امیرعباس واعظی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز به آماده باش کامل مراکز درمانی استان اشاره کرد و افزود: تدابیر لازم به نوعی سنجیده شده است تا تمامی بیمارستان ها اعم از دولتی و خصوصی،  بیماران مبتلا به کرونا را پذیرش نمایند و بیماران  تنها در صورت نیاز به  مراقبت های خاص و مشاوره‌های ویژه ریوی به مراکز تخصصی تر استان منتقل می شوند.

وی تاکید کرد: مجدد  پروتکل های درمانی  و اعزام،  بازبینی و به بیمارستان‌ها ابلاغ می‌شود .

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز تصریح کرد: تفکیک تریاژ بیماران با علایم کرونا و غیر کرونا در بیمارستان‌ها انجام خواهد شد.

البرز از نظر رنگبندی کرونا آبی است

دکتر احمد مهدوی رئیس اورژانس البرز وضعیت استان را از نظر رنگبندی کرونایی آبی دانست و افزود: در چند هفته اخیر روند ابتلا به کرونا ثابت بوده است ولی انتظار می‌رود با توجه به روند افزایشی این بیماری در کشورهای دیگر تا چند هفته دیگر آمار ابتلا در استان افزایش یابد.

وی بر پیشگیری از پیک شدید این بیماری و کنترل وضعیت موجود تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار