استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه هر اقدام خوب در حوزه مصرف بهینه انرژی اگر با یک پیوست فرهنگی مناسب همراه نباشد، چندان اثرگذار و ماندگار نخواهد بود، گفت: این فرهنگ‌سازی‌ها در مورد مصرف بهینه انرژی باید برای دانش آموزان به عنوان نسل جدید و آینده ساز کشور، به شکل جدی‌تری دنبال شود.
کد خبر: ۱۰۸۵۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶ 02 January 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «محمدطیب صحرایی» در نشست کارگروه هماهنگی تامین پایدار سوخت زمستانی استان که با حضور سرپرست معاونت‌های عمرانی، سیاسی و امنیتی و مدیران عضو برگزار شد عنوان کرد: تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند گاز، برق، شرکت فرآورده‌های نفتی باید در زمینه فرهنگ سازی و ارائه مشاوره‌های مناسب در حوزه مصرف خانگی و صنایع بزرگ و پر مصرف استان کاملا فعال باشند.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای بهتر و گسترده‌تر این برنامه‌ها در سطح جامعه می‌توان از ظرفیت‌های مجموعه‌های دانشگاهی و گروه‌های مردم نهاد بهره گرفت، گفت: فراهم کردن یک شرایط مناسب در زمینه تامین سوخت و انرژی و آرامش خیال مردم ما در طول فصل زمستان، اولویت جدی مدیریت ارشد استان است و باید با جدیت در همه برنامه‌های این حوزه دنبال شود.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: علاوه بر فرهنگ سازی در مورد نحوه مصرف انرژی، باید دستگاه‌های اجرایی به سمت اجرای برنامه‌های کاربردی در زمینه بهینه‌سازی مصرف سوخت در صنایع بزرگ و پر مصرف و مشترکان شهری و روستایی به شکل عملی گام بردارند.

صحرایی از لزوم بهینه سازی خانه‌های روستای و شهری در زمینه مصرف انرژی خبر داد و افزود: بر اساس گزارش‌هایی که امروز توسط مدیران دستگاه‌های خدمات رسان ارائه شد، خوشبختانه استان در حوزه انرژی از وضعیت مناسبی برخوردار است و این موضوع دلگرم کننده است.

به گزارش ایرنا، هم اکنون ۶۶۰ هزار و ۳۰۰ مشترک گاز در استان کرمانشاه وجود دارد که از این تعداد ۳۹۷ هزار و ۹۰۰ مشترک در شهر کرمانشاه قرار دارند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

کرمانشاه نخستین بار در سال ۱۳۷۲ به شبکه گاز شهری متصل شد؛ براساس اعلام سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه در حال حاضر ۹۹/۶ درصد جمعیت شهری با گازرسانی به ۳۰ شهر و ۸۶/۱ درصد جمعیت روستایی با گازرسانی به هزار و ۸۱۵ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

همچنین شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه ۱۱ هزار و ۷۵۸ کیلومتر شبکه هوایی، ۱۷ هزار و ۹۶۸ ترانس با تولید ۲ هزار و ۱۵۳ مگاوات شبکه توزیع، ۲۶۹ فید عمومی و ۳۱ فید تخصصی دارد.

تعداد مشترکان عمومی (ادارات، نهاد و ارگان ها) این شرکت سه هزار و ۲۵۰ مشترک، مشترکان کشاورزی (چاه آب) هفت هزار و ۴۰۰، مشترک صنعتی سه هزار و ۱۱۱ و مشترک تجاری هشت هزار و ۹۰۰ است.

کرمانشاه با داشتن ۲۵ هزار کیلومتر مربع وسعت و ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق؛ ۷۸۵ هزار مشترک برق دارد که ۸۳ درصد از آنها، یعنی ۶۵۲ هزار مشترک خانگی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار