قائم مقام وزیر نیرو در مشهد:
قائم مقام وزیر نیرو گفت: ایده "شهردار رودخانه" برای نخستین بار در کشور به صورت عملی در پروژه "کشف‌رود" نهادینه می‌شود.
کد خبر: ۱۰۸۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶ 09 October 2015
ستار محمودی در جریان بازدید از پروژه‌ کشف رود و آزاد سازی اراضی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عملیات آزاد سازی بستر و حریم رودخانه کشف رود مشهد الگویی برای سایر رودخانه‌ها در کلانشهرهای کشور است و عملیاتی شدن این پروژه بزرگ با مدیریت جمعی در سطح کشور منحصر به فرد است.

وی با بیان اینکه همکاری استانداری، شهرداری، محیط زیست، قوه قضاییه و با هدایت شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی در رابطه با اجرای پروژه کشف رود مشهد قابل تحسین است، افزود: مدت زمان مورد نیاز برای عملیات آزاد سازی اراضی و حریم رودخانه کشف رود مشهد نیازمند سه سال است.

محمودی با تاکید براینکه پروژه آزاد سازی حریم کشف رود فراتر از گسترده مورد مطالعه و نقشه برداری است، گفت: بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته این اراضی تبدیل به فضای سبز همراه با محیطی مفرح و هوایی سالم می‌شود و ایده "شهردار رودخانه" برای نخستین بار در کشور به صورت عملی در پروژه کشف رود نهادینه می شود.

قائم مقام وزیر نیرو در توضیح ایده شهردار روخانه گفت: در قالب این ایده یک رودخانه صاحب شهرداری می‌شود همچنین وزارت نیرو از حیث قانونی و منابع مالی از این پروژه حمایت لازم را دستور کار قرار می‌دهد.

محمودی با اشاره به این مطلب که منابع محدودی برای رودخانه ها در سطح کشور اختصاص دارد، تصریح‌کرد: وزارت نیرو از طرح های اجرایی در رابطه با رودخانه‌های جاری در شهرها حمایت می‌کند.

محمد حسین جعفری، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی اظهار داشت: مجموع اراضی آزادشده واقع در بستر رودخانه کشف رود تاکنون به مساحت حدود 267 هکتار است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی بیان کرد: تاکنون از محل اعتبارات جاری شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی هزینه‌های اقدامات آزاد سازی بستر رودخانه کشف رود انجام شده است

وی افزود: اجرای طرح آزاد سازی کشف رود نیازمند هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌های دست‌اندر کار نظیر شهرداری، قوه قضاییه و محیط زیست است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار