رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: هشت پزشک متخصص از امروز در بیمارستان حضرت ابوالفضل العباس (ع) این شهرستان، بیماران مراجعه کننده را ویزیت کرده و به آن‌ها خدمات‌رسانی می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۸۴۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶ 31 December 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «عمران آزادی» افزود: این پزشکان متخصص در بخش های زنان، داخلی، رادیولوژی و سونوگرافی، اطفال، پاتولوژی، جراحی، بیهوشی و روان پزشکی در بیمارستان حضرت ابوالفضل العباس (ع) شهرستان قصرشیرین مستقر هستند.

وی اظهار داشت: متخصصان روان پزشکی و سونوگرافی به صورت ۲ روز در هفته مستقر بوده ولی مابقی پزشکان به صورت تمام وقت در روزهای هفته در بیمارستان ابوالفضل العباس شهرستان قصرشیرین برای خدمات رسانی و ویزیت بیماران حضور دارند.

رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: همچنین ۱۱ نفر پزشک عمومی شامل چهار پزشک در بیمارستان ابوالفضل العباس (ع) و هفت پزشک عمومی در دیگر مراکز درمانی این شهرستان نیز به بیماران خدمات لازم را ارائه می کنند.

وی اظهار داشت: با توجه به مشاهده زیر سویه‌های اومیکرون در کشور و همچنین شیوع آنفلوآنزای فصلی که همگی بیماری های ویروسی هستند افراد حتما شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند و ضمن رعایت فاصله اجتماعی و شست و شوی مرتب دست ها در مکان های عمومی و مدارس از ماسک استفاده کنند.

دکتر آزادی اضافه کرد: در صورت ابتلا به بیماری به خصوص در کودکان حتما به پزشک مراجعه کنید و از مصرف خودسرانه دارو و آنتی بیوتیک پرهیز شود چون مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک‌ها برای درمان آنفلوآنزا و یا بیماری های تنفسی و ویروسی نه تنها کمکی به درمان این بیماری نمی‌کند بلکه ممکن است عوارض آن را تشدید کند.

وی ادامه داد: اگر علائمی چون آبریزش بینی، تب، بدن‌درد، سرفه و گلو درد دارید، از رفتن به محل کار و یا فرستادن کودک دارای این علائم به مدرسه، به مدت حداقل ۲ تا سه روز خودداری کنید.

شهرستان قصرشیرین دارای یک بیمارستان است که سال ۷۶ ساخته شده و بخش های اطفال، اتاق عمل، جراحی عمومی، آزمایشگاه، بخش زنان و زایمان، سونوگرافی، رادیوگرافی، اورژانس، داروخانه، بخش سرپایی، بستری و تخت های CPR در آن مستقر است.

ظرفیت بیمارستان اکنون ۳۲ تختخواب است که این بیمارستان با ۹۶ تخت مصوب دارای چهار بخش داخلی، اطفال، بیهوشی و جراحی است.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از۱۸۶ کیلومتر مرز مشترک با عراق و ۲ مرز رسمی و فعال پرویزخان و خسروی بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت ساکن دارد.

این شهرستان علاوه بر جمعیت خود به دلیل داشتن ۲ مرز رسمی هر روز محل عبور و مرور تجار، بازرگانان و خودروهای ترانزیتی و همچنین اتباع کشور عراق است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار