سیزدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی با تجلیل از 30پیرغلام برگزیده در حرم مطهر احمد بن موسی کاظم شاهچراغ(ع) به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۱۰۸۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷ 09 October 2015
مهدی دهقان نیری دبیر اجلاس گفت: مداحی، اجرای مراسم سینه زنی قطاری شیراز و ثبت ملی این آیین، تحویل تندیس و پرچم حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام به استان هرمزگان به عنوان میزبان بعدی این اجلاس از برنامه های روز پایانی سیزدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی در شیراز بود.

معاون امور مجلس و استان های سازمان صدا و سیما در این مراسم، عاشورا را دانشگاهی بزرگ به گستره تاریخ خواند و گفت: مورخان، عالمان و مرثیه سرایان ناقلان پیام عاشورا هستند.
حجت السلام و المسلمین موسوی مقدم افزود: اگر عاشورا درست نقل شود، نسل های بشری بهترین بهره را از آن برای اصلاح جامعه خود خواهند برد.

وی تصریح کرد: تمام فضایل انسانی سال 61 هجری در تابلویی به نام عاشورا به نمایش گذاشته شد و امام حسین علیه السلام با قیام خود نسخه کاملی از انسان کامل را به جهانیان نشان داد.

سیزدهمین اجلاسیه بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی با حضور 700 پیرغلام و مداح ملی و 40 مهمان خارجی از 19 کشور جهان از جمله ترکیه، آلمان، آرژانتین، مالزی، هندوستان، تاجکستان، عراق، تانزانیا، نیجریه، قطر و میانمار از سیزدهم مهرماه در لارستان شروع و از 14 مهرماه تا 16 مهر در شیراز ادامه یافت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار