مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی، در جلسه کارگروه تخصصی امداد و نجات و آموزش همگانی مدیریت بحران استان آذربایجان شرقی که با شرکت ۲۲ دستگاه مربوطه تشکیل شده بود گفت: تشکیل فوری تیم‌های واکنش سریع در در ادارات کل برای مبارزه با بحران ها خواست صریح و مطالبه جدی استاندار است.
کد خبر: ۱۰۸۳۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷ 26 December 2022

به گزارش تابناک تبریز بنقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی، در آستانه روز ملی ایمنی و کاهش اثرات بلایای طبیعی جلسه کارگروه تخصصی امداد و نجات و آموزش همگانی مدیریت بحران استان آذربایجانشرقی با حضور دکتر منجم و مشارکت 22 دستگاه عضو کارگروه تشکیل شد.

دکتر حمید منجم، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه تشکیل تیم های واکنش سریع برای مواجهه با بحران ها در ادارات، خواست صریح و مطالبه جدی استاندار است افزود: باید با جدیت تمام و بدور از روزمرگی بدنبال تشکیل این تیم ها باشیم، جمعیت هلال احمر نیز بعنوان مسئول این کارگروه درحال پایان دادن به مراحل تنظیم سرفصل های آموزشی لازم برای آموزش‌های تخصصی در این زمینه بوده و به محض تشکیل این گروه ها، شروع آموزش و اجرای مانورهای مشترک در دستور کار جمعیت قرار دارد.
دکتر منجم با بیان اینکه تقدیر استاندار محترم از بنده بعنوان مسئول کمیته امداد و نجات اربعین در واقع تقدیر از تلاش تمامی شما عزیزان بعنوان دستگاههای خدمتگذار بود که به نحو احسن نقش خود را ایفا نمودید، گفت: با توجه به فصل زمستان و سختی امداد رسانی و لزوم کاهش زمان عملیات جمعیت هلال احمر علاوه بر سی پایگاه ثابت با برقراری ۹ پست موقت در گردنه های برف گیر که بیشترین میزان پست موقت در کشور است، بدنبال کاهش زمان رسیدن به صحنه حادثه است البته از معاونت امداد به سبب شکستن رکورد این زمان تشکر می کنم.
رئیس کارگروه تخصصی امداد و نجات و آموزش همگانی مدیریت بحران استان آذربایجان شرقی با تاکید بر نقش آموزش همگانی در کاهش آمار مصدومین و مرگ و میر از آموزش ۲۵۵۸۳ نفر در ۹ ماهه اول سال خبر داد.
وی با تاکید بر اهمیت مشارکت مردم و آموزش همگانی خانه های هلال، مساجد و پایگاه های بسیج را ظرفیت بزرگی برای کاهش اثرات بلایای طبیعی عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :